The Tipping Point

Cum lucruri mici pot provoca schimbări de proporţii
  • Titlul original: The Tipping Point
  • Traducător: Sabina Dorneanu
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 288 pagini
  • ISBN: 978-973-88749-5-4

Disponibilitate: În stoc

55,00 lei
Descriere

Detalii

The Tipping Point oferă o cale eficientă spre a înțelege tiparul invizibil pe baza căruia se lansează diverse comportamente contagioase. De la lansarea tendințelor în modă la fenomenul zvonurilor, ideile, produsele, mesajele și comportamentele se răspândesc precum virușii afectând starea de bine a oamenilor, instituţiilor, societății.

The Tipping Point este biografia unei idei, iar această idee este foarte simplă. Cea mai bună cale de a înțelege apariția tendințelor în modă, fluxul și refluxul mareelor de delincventă sau, de ce nu, transformarea unor cărticele necunoscute în niște bestseller-uri ori afluxul de adolescenți care fumează, fenomenul zvonurilor care merg din gură-n gură și toate celelalte schimbări misterioase care se petrec în viața de zi cu zi este să le privim ca pe niște epidemii. Ideile, produsele, mesajele și comportamentele se răspândesc exact la fel ca virușii.

O scriere inovatoare excelentă, un studiu neconvențional superb al acestui fenomen atât de puțin înțeles, epidemia socială. — Daily Telegraph

Ca manual pentru afaceri, The Tipping Point este cu adevărat excepțional, abundând în tot felul de teorii noi despre știința manipulării. — Aaron Gell, Tune Aut

Gladwell argumentează cu pasiune și elocvență în favoarea teoriei conform căreia modificările minore, atent concepute și inteligent puse în aplicare, pot declanșa consecințe majore pentru indivizi, organizații și comunități. — Barry Glassner, Los Angeles Times Book Review

Gladwell este inteligent, convingător, bine informat și provocator... The Tipping Point este plin de idei interesante. — Observer (UK)

După ce-am citit cartea aceasta, m-am gândit bine la propria mea afacere și întrevăd acum mai multe oportunități pentru activitățile la scară mică, de anvergură redusă. Merită să fie citită de către cei care lucrează în marketing și de către cei ce studiază natura umană. — Phil Riley, Marketing (UK)

Avântul ideilor lui Gladwell ne captivează imaginația. — Jon Garelick, Boston Phoenix

O lectură captivantă pentru cititorul obișnuit, lucrarea lui Gladwell este o binefacere nesperată pentru oamenii de afaceri care caută surse de inspirație ca să-și transforme ideile în niște mode populare. — Publishers Weekly

Pur și simplu fascinantă și nu de puține ori surprinzătoare... e genul de carte cu care îți poți regala prietenii în săptămânile ce vin, citând tot felul de fraze stupefiante, și în plus are potențialul de a fi un instrument practic puternic pentru oricine vrea să propage o idee sau să promoveze o campanie. — Scotland on Sunday (UK)

Supoziția care stă la baza cărții lui Gladwell este aceea că mișcări în aparență subtile pot produce rezultate uluitor de ample și rapide... The Tipping Point se poate dovedi a fi un text influent în cercurile activiștilor politici. — Timothy Noah, Washington Monthly

Despre Autor

Malcolm Gladwell ocupă poziţia 18 în clasamentul global al celor mai influenţi gânditori de management Thinkers 50 – ediţia 2007 – înregistrând o urcare spectaculoasă cu 13 poziţii faţă de ediţia precedentă din 2003.

.

Fost reporter pentru revista The New Yorker, Malcolm Gladwell a fost inclus în anul 2005 în clasamentul celor mai influente 100 de persoane organizat de revista Time. Între anii 1987 şi 1996 a fost reporter al Washington Post, unde a tratat subiecte precum business şi ştiinţă, devenind apoi redactor-şef al cotidianului New York City.

.

A absolvit Universitatea din Toronto, specializarea istorie. Este născut în Marea Britanie, a crescut în Ontario/Canada şi locuieşte în prezent la New York.

.

The Tipping Point a ocupat locul 1 în clasamentul New York Times Book Review, unde este prezentă de peste 200 de săptămâni. 

.

Vezi mai multe despre Malcolm pe site-ul lui.

Recomandări
Opinia cumpărătorilor
O alta carte despre buturuga mica? - (20.07.2010)
O alta carte despre buturuga mica? Recunosc ca acesta a fost primul meu gand la inceputul lecturii cartii, despre care auzisem prin cercurile de publicitari ca e un MUST! Si, pentru ca asistasem la discutii despre the “tipping point” extrapolat la taskuri zilnice, intrand déjà in jargon, am vrut sa descopar cartea…Mindset-ul cu care am inceput (reteta de succes americana, compania mica de garaj care devine gigantul…) s-a schimbat treptat in curiozitate si real interes.



O carte despre cum o comunitate mica si aparte de tineri poate crea trenduri si creste un business la cote mondiale, o intreaga poveste despre Sesame Street si influenta jocurilor personajelor asupra copiilor, o carte despre dependenta, epidemii, influentatori (constienti sau nu) si despre puterea contextului. As putea spune ca e mai mult decat analiza studiilor de caz. Pe scurt, o carte despre intelegerea comportamentelor si, cel mai important, antrenarea mintii inspre gasirea unor pattern-uri in orice domeniu: business, educatie, moda, media, etc.


Tipping point este un termen medical, care se refera la momentul in care un virus atinge punctul critic si incepe sa se transforme intr-o epidemie, “the boiling point”, declansatorul. Gladwell se intreaba de ce nu am aplica acelasi termen si in business, politica sociala, publicitate, industrie, etc.? Ideile, comportamentele, noile descoperiri, produse inovatoare (vezi Apple) se transmit la fel ca si virusii. Vorbim de o “epidemie” in orice domeniu in care avem de-a face cu un public relevant si semnificativ.The Tipping Point analizeaza cazuri “epidemice”, observa comportamente, creioneaza pattern-uri si concluzioneaza ca “viralul” poate fi creat, nu e un proces doar la voia intamplarii. Surprinzator pentru multi dintre cititori sau marketeri, mesajul poate fi conceput astfel incat sa devina viral. Nu gasim reteta in cartea lui, ci exercitiul de analiza si de observare a publicului, a mediului, a contextului… Informatie valoroasa, stil aerisit si didactic, analogii inspirate, studii de caz potrivite pentru argumentarea discursului… toate acestea fac din The Tipping Point o carte relevanta si pe care e bine sa o ai in campul vizual in biblioteca, pentru a-ti reaminti ca uneori ideile simple si aparent mici pot face diferenta.
Pana la urma, The Tipping Point, care a fost timp de cateva luni bune numarul 1 in New York Times Book Review, nu e o doar o alta carte de business.”
Cuprins

Introducere

Capitolul 1. Cele trei reguli ale epidemiilor

Capitolul 2. Legea Minoritarilor: Conectorii, Experţii şi Vânzătorii

Capitolul 3. Factorul de Aderenţă: Serialele pentru copii (Sesame Street, Blue’s Clues) şi virusul educativ

Capitolul 4. Forţa Contextului (partea întâi): Bernie Goetz şi ascensiunea şi declinul delincvenţei în New York City

Capitolul 5. Forţa Contextului (partea a doua): Numărul magic 150

Capitolul 6. Studiu de caz: Zvonurile, pantofii de sport şi importanţa traducerii

Capitolul 7. Studiu de caz: Sinuciderea, fumatul şi căutarea ţigaretei care nu are aderenţă

Capitolul 8. Concluzie: Concentrează-te, testează şi convinge-te

Postfaţă: Lecţiile Punctului Critic din lumea în care trăim

Note de final

Mulţumiri