Q&A

Cum pot comanda pe publica.ro?
Alege cărțile dorite, adaugă-le în coșul de cumpărături, introdu detaliile de livrare și facturare și plasează comanda. Noi vom procesa comanda în termen de 24-48 de ore (zile lucrătoare); veți primi confirmarea expedierii pe mail.
Poți plăti contravaloarea comenzii numerar – la livrarea coletului sau online – prin plata cu cardul sau prin transfer bancar.

Ce alternative de livrare am?
Livrăm prin Fan Courier. 
Comanda ta poate ajunge de la noi direct la ușa ta, prin curier, în 24-48 de ore (se iau în calcul doar zilele lucrătoare). Dacă plasezi comanda înainte de ora 13:00, ai foarte multe șanse să primești coletul chiar a doua zi. Taxa de livrare se calculează automat pe site de către operatorul de curierat și include TVA 19%; taxa de livrare se va adăuga la valoarea comenzii, astfel încât prețul achitat la plasarea comenzii va reprezenta costul comenzii plus taxa de livrare.

Pentru zonele pe care Fan Courier nu le acoperă (sau le acoperă în baza unor costuri mai mari), apelăm la expedierea coletelor prin Poșta Română, cu ridicarea coletului de la ghișeu, în 2-5 zile de la notificarea pe care o vom trimite în momentul expedierii. Mai există opțiunea ridicării coletului de la sediul Fan Courier cel mai apropiat de reședința ta. Se poate opta așadar, la cerere, în câmpul de comentarii (înainte de plasarea comenzii), pentru una dintre aceste variante.

Dacă ești în București, comanda poate fi ridicată și de la sediul Publica, exceptând perioada stării de urgență și perioada stării de alertă. La sediu se poate plăti numerar sau cu cardul.

Care este suma minimă pentru livrarea gratuită?
Pentru orice comandă de cel puțin 250 lei suportăm noi costurile de transport (dacă adresa de livrare are kilometri suplimentari față de rutele curierului, vom livra prin Poșta Română).

Am un voucher valoric primit de la un partener Publica. În ce condiții îl pot utiliza?
Introdu codul unic primit de la partenerul nostru, înainte de Plasarea Comenzii, în secțiunea Cod de discount.
Voucherul are o perioadă de valabilitate, de aceea este bine să te încadrezi în perioada comunicată de partenerul nostru.
Desigur, pentru cumpărăturile peste valoarea voucherului vei achita diferența de preț, iar pentru cumpărăturile sub valoarea voucherului nu se oferă rest.

Nu sunt în țară. Pot face cumpărături pe publica.ro?
Da, livrăm și în afara României. Dă-ne un mail pe carte@publica.ro cu subiectul Publica: livrare comandă în [țara unde ești]”, în care să specifici detalii despre comandă (ce cărți, câte exemplare și orașul & țara unde dorești să trimitem coletul), iar noi ne vom interesa care este taxa de expediere și te vom anunța care este costul total. De luat în calcul: livrarea coletului într-o altă țară poate dura până la 2 săptămâni.

Cum pot modifica sau anula o comandă?
Simplu: dă un reply la mailul de confirmare a comenzii sau, în cazul în care nu găsești acest mail, scrie pe carte@publica.ro. Sau sună-ne la  021 2315218, de luni până vineri între orele 9:30 – 17:30.

Am personalitate juridică; cum comand?
Procedura de comandă este identică cu cea pentru persoane fizice, numai că la secțiunea Adresa de facturare trebuie să introduci datele și adresa firmei pentru care va fi făcută factura fiscală.

Lucrez pentru o companie și suntem interesați să achiziționăm mai multe cărți. Cum pot obține o ofertă personalizată?
Scrie-ne pe carte@publica.ro care este titlul/ titlurile dorit/e, câte exemplare și când anume aveți nevoie de ele. Te va contacta una dintre colegele care se ocupă de relația cu companiile. Sau sună la 021 2315218.

Caut o carte cu o tematică specifică; cum pot primi o recomandare de lectură?
Scrie-ne pe carte@publica.ro și dă-ne câteva cuvinte-cheie pentru a ne face o idee despre ce cauți. Sau poți suna la 021 2315218, de luni până vineri între orele 9:30 – 17:30.

Unde găsesc produse digitale (ebooks, audiobooks) Publica?
Ebookurile și audiobookurile noastre se pot găsi pe Apple Books, Google Play Books, Rakuten Kobo și o parte dintre ele pe platformele românești AudioTribe și Voxa.

Am cumpărat o carte Publica, Narator sau Victoria Books, cu defect de tipar (pagini lipsă, eroare de print, etc.). Cum o schimb?
Ne pare rău că plăcerea lecturii este umbrită de un defect de tipar, dar situația se va rezolva simplu: dă-ne un mail pe carte@publica.ro și spune-ne despre ce carte și defect este vorba. Vom rezolva situația cât mai repede cu putință.

De ce să am un cont pe publica.ro?
Pentru că astfel putem să ne dăm seama cine e client fidel. Dacă achiziționezi constant de la noi și ajungi la un total al comenzilor de minim 1.000 lei, treci automat în categoria de Client Gold și beneficiezi de un discount permanent de 25% pentru toate titlurile + alte beneficii.

De ce să mă abonez la newsletter-ul Publica?
Pentru că vei fi primul/ prima care află ce carte am publicat (în librării cărțile anunțate de noi ajung după aproximativ o săptămână), ce evenimente pregătim sau recomandăm, ce beneficii și promoții sunt disponibile în perioada respectivă. De asemenea, abonații la newsletter beneficiază constant de oferte.

Care sunt măsurile luate de editură pentru protecția datelor mele?
Publica recunoaște importanța protecției datelor personale și se alinează regulamentului Uniunii Europene 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date (GDPR).

Datele prelucrate de editură au exclusiv două obiective:

1. Comunicarea noutăților și ofertelor editurii printr-un e-mail direct (marketing). Categoriile de date personale necesare pentru a primi newsletterul editurii: e-mail valid și, opțional: numele și prenumele utilizatorului. Utilizatorul are dreptul și poate să își retragă în orice moment consimțământul, la fel de simplu ca acordarea acestuia: în subsolul fiecărui newsletter trimis, abonatul are posibilitatea editării setărilor și a dezabonării de la newsletter.

2. Prelucrarea datelor personale exclusiv în scopul onorării comenzilor primite pe site. Categoriile de date personale care asigură înscrierea pe site și efectuarea comenzilor și comunicarea stării comenzilor sunt: numele și prenumele clientului, telefon valid, adresă validă, e-mail valid, CNP sau date facturare persoane juridice. Dacă aceste date nu sunt furnizate, editura nu poate onora Comanda/ Comenzile.

Ne aliniem, împreună cu programele folosite, să nu înstrăinăm datele primite de la utilizatori, să respectăm dreptul de acces, dreptul de rectificare, dreptul de a fi uitat”, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, și dreptul la dezabonare.

Mai multe detalii în Termenii și condițiile utilizării site-ului, în secțiunea Politica de confidențialitate sau pe carte@publica.ro.

Cum să aplic pentru un job la editura Publica?
Trimite un mail pe carte@publica.ro cu subiectul PublicaJob: [numele tău]” și spune-ne care e talentul și ce știi să faci mai bine: traducere, redactare, corectură sau alte funcții executive și administrative. Nu ne supărăm dacă incluzi și un CV sau portofoliu.

Cum putem colabora dacă reprezint o publicație, sunt blogger/ vlogger/ influencer?
Trimite un mail pe carte@publica.ro cu subiectul Publica – [brandul tău/ pe care îl reprezinți]: colaborare”, în care să ne spui motivul pentru care scrii: ai nevoie de un exemplar pentru review sau recomandare, ai nevoie de o copertă la rezoluție de print, ai nevoie de permisiune pentru publicarea unui fragment dintr-o carte Publica, etc.

Am nevoie de permisiune pentru utilizarea unui fragment dintr-o carte Publica, Narator sau Victoria Books.
Publica deține drepturile de copyright pentru toate cărțile disponibile pe site. Pentru publicarea unui fragment mai lung dintr-o carte Publica, ne puteți scrie, cu detalii, pe carte@publica.ro. În rest, menționarea sursei, ca notă sau într-o bibliografie, este obligatorie pentru orice autor care se respectă.

Vreau să fiu publicat. Care sunt cerințele editurii Publica?
Publica e o editură concentrată pe publicarea cărților de nonficțiune, astfel că suntem interesați exclusiv de subiecte reale, preferabil cu o abordare nouă față de ceea ce am publicat deja. Dacă crezi că proiectul tău e ceea ce căutăm noi, scrie-ne pe carte@publica.ro cu subiectul Vreau să fiu autor Publica”, și nu uita să ne prezinți ideea și firul logic din propunerea ta de carte, spune-ne câteva cuvinte despre tine (poți atașa un CV sau un portofoliu) și de ce crezi că trebuie să fii publicat/ă. Apreciem și au întâietate mesajele însoțite de manuscris sau care conțin o descriere a cărții, au un cuprins și măcar un capitol pentru lecturare.

Ce fel de hârtie folosiți?
Pentru cărțile Publica am ales să folosim hârtie volumetrică (greutatea medie a unei cărți este de 0,300 grame) în special pentru a nu provoca cititorului dureri de brațe/ spate. A fost important pentru noi și faptul că grupul suedez care produce hârtia Holmen are un angajament solid față de mediu, procesele lor fiind sustenabile, cu amprentă neutră de carbon.

Primiți sugestii și feedback?
Sigur, chiar încurajăm feedback-ul! După ce citești cărțile achiziționate, te invităm cu drag să-ți spui părerea în secțiunea Opinia cumpărătorilor” pe pagina cărții lecturate sau pe conturile de social media @editurapublica.
Dacă ai alt fel de feedback sau sugestii pentru publicare (de ce crezi că o carte anume trebuie tradusă neaparat în română), poți să ne trimiți un mail pe carte@publica.ro și venim cu un răspuns cât mai curând posibil.

Distribuție
Vreau să distribui cărțile Publica în magazinul meu fizic sau online. Care sunt condițiile?
Scrie-ne pe carte@publica.ro cu subiectul Distribuire cărți Publica” și dă-ne mai multe detalii despre proiectul tău și de ce dorești să incluzi cărțile Publica.

Unde găsesc cărțile Publica?
Înafara site-ului publica.ro, poți achiziționa cărțile Publica, Narator și Victoria Books din librăriile din țară sau alte librării online: Cărturești, librăriile Humanitas, Librarium, Bookstory, La două bufnițe, CLB și Diverta sau în cadrul librăriilor online: Books Express, Cartepedia, Cărturești, Elefant, librarienet, eMag, Humanitas, Libris, Book City și Libraria Delfin.