Happy Money

Știința cheltuirii cu rost
  • Titlul original: Happy Money
  • Ediția I 2014, paperback
  • Traducător: Cosmin Nare
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 224 pagini
  • ISBN: 978-606-722-006-3

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Happy Money este un proiect al editurii Publica, susținut de MoneyGram International.

Dacă îți închipui că banii nu aduc fericirea, înseamnă că nu știi să îi cheltui. Happy Money face o trecere în revistă a cercetărilor recente din domeniul științei cheltuirii banilor. Majoritatea oamenilor recunosc că simt nevoia de îndrumare profesionistă în privința obținerii, economisirii și investirii banilor. În materie de cheltuire, majoritatea acționează în baza intuiției. Cercetările științifice demonstrează însă că aceste intuiții sunt de multe ori greșite.

Happy Money explică motivele pentru care banii pot aduce mai multă fericire, atunci când se respectă cinci principii, de la alegerea experiențelor în defavoarea bunurilor materiale, la cheltuirea banilor spre binele celorlalți. Aceste principii pot fi aplicate nu doar de persoane, ci și de companiile interesate să își facă mai fericiți angajații și clienții. Elizabeth Dunn și Michael Norton arată cum diverse companii, ca Google, Pepsi și Crate & Barrel au transpus aceste idei în fapte.

Dacă îți închipui că banii nu aduc fericirea, înseamnă că nu știi să îi cheltui. Dunn și Norton fac apel la cele mai recente cercetări științifice pentru a demonstra cum se poate obține maximum de fericire din banii câștigați atât de greu. Happy Money nu este o achiziție, ci o investiție — și încă una deșteaptă.

Dan Gilbert, autor Stumbling on Happiness

Nimeni nu înțelege mai bine ca Elizabeth Dunn și Michael Norton cum se poate obține cât mai multă fericire din banii pe care îi cheltuim. Dunn și Norton utilizează observații cât se poate de obișnuite, la îndemâna oricui, pe care le rafinează cu o limpezime ce mai întâi ne amuză, iar apoi ne pun pe gânduri. Împărtășindu-ne cunoștințele lor sub forma unor principii ușor de aplicat, aceștia ne fac un mare serviciu.

Dan Ariely, autor Irațional în mod previzibil

Se spune că „banii nu aduc fericirea“ și că „banii nu pot cumpăra dragostea“. Dar oare aşa este? Nu cumva modul în care îi cheltuim are un impact direct asupra fericirii şi asupra experienţelor ce pot conduce către dragoste? Şi dacă da, contează suma cheltuită? 5 lei sunt suficienţi să-ți aducă fericire? Dar 1 leu? La aceste întrebări, dar şi la multe altele, vei primi un răspuns detaliat şi convingător în această carte de care mulţi dintre noi aveam mare nevoie să fie scrisă.

Andrei Dinulescu
Senior Marketing Manager, South Eastern Europe
MoneyGram International

Despre Autor

ELIZABETH DUNN este profesor de psihologie la University of British Columbia din Vancouver, Canada. La 26 de ani a fost numită una dintre „stelele în ascensiune” ale vieții academice de către Chronicle of Higher Education.

MICHAEL NORTON este profesor de marketing la Harvard Business School. Cercetările sale au fost în două rânduri publicate în ediția Year in Ideas a New York Times Magazine. În 2012 a fost inclus pe Smart List din revista Wired drept unul dintre cei „50 de oameni care vor schimba lumea”.

Opinia cititorilor