Creatorii de hituri

Știința popularității într-o lume distrată
  • Titlul original: Hit Makers
  • Ediția I 2017 paperback
  • Traducător: Iulia Bertea
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 432 pagini
  • ISBN: 978-606-722-252-4

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

În această lucrare de investigație originală, Derek Thompson dezvăluie psihologia ascunsă a motivelor pentru care ne plac anumite lucruri și explică economia piețelor culturale care ne conturează viețile fără să ne dăm seama. Autorul demontează miturile siropoase despre crearea hiturilor care domină cultura pop și afacerile și ne arată că succesul nu depinde doar de calitate – unele dintre cele mai populare produse din istorie s-au aflat la un pas de eșec.

De la începuturile artei impresioniste până la viitorul Facebook, de la micii designeri de pe Etsy până la originile Star Wars, Derek Thompson nu lasă nimic necercetat, pentru a ne spune povestea fascinantă a modului în care funcționează cultura și a motivelor pentru care unele produse au priză la public.

În Creatorii de hituri, Derek Thompson investighează:

•  Legătura secretă dintre atractivitatea programelor postului ESPN și refrenele memorabile ale cântărețului The Weeknd;
•  Motivele pentru care Facebook este cel mai important ziar al lumii moderne;
•  Modul în care criticii publicității au anticipat ascensiunea lui Donald Trump;
•  Cum un școlar de clasa a V-a a lansat din întâmplare „Rock Around the Clock”, cel mai mare hit din istoria rock-and-rollului;
•  Motivele pentru care Barack Obama și autorii discursurilor lui se consideră compozitori;
•  Modul în care Disney a cucerit lumea și, cu toate acestea,viitorul hiturilor aparţine amatorilor şi indivizilor cu simţ practic;
•  Cum un colecţionar francez a creat canonul impresionist din pură întâmplare;
•  Dovezile care arată că hiturile muzicale nu sunt întotdeauna şi cele mai bune;
•  Motivele pentru care aproape toate blockbusterele de la Hollywood sunt continuări, remake-uri şi adaptări;
•  Modul în care statisticienii au demonstrat că „viralizarea” este un mit.

Captivantă şi plină de surprize legate de motivele pentru care unele idei prind avânt, iar altele nu se desprind niciodată de la sol. Această carte continuă ceea ce a început The Tipping Point.

Adam Grant, autorul cărţilor Originalii şi A da şi a lua

De ceva vreme, Derek Thompson este una dintre cele mai strălucite voci noi ale jurnalismului american și, prin intermediul acestui volum, devine una dintre cele mai strălucite voci noi din lumea cărţilor de nonficţiune. Creatorii de hituri oferă o perspectivă convingătoare asupra modului în care funcţionează mass-media şi a felului în care se răspândesc ideile.

Daniel H. Pink, autorul cărţilor Drive şi A vinde e omeneşte

Creatorii de hituri este o lectură fantastică, o combinaţie spumoasă de povestiri fascinante, date ştiinţifice de ultimă oră şi sfaturi de business minunate. Thompson împărtăşeşte mai multe idei interesante per paragraf decât orice alt scriitor din ziua de astăzi. Această carte este o biblie pentru oricine a încercat vreodată să promoveze ceva, de la produse, oameni şi idei până la cărţi, filme şi seriale de televiziune.

Adam Alter, autorul cărţilor Roz tranchilizant şi Irresistible

O explorare fascinantă a relaţiei dintre vocaţie şi sârguinţă, o analiză a modurilor în care totul – de la imigraţie până la distribuţie – contribuie la modelarea imaginaţiei populare. După ce o vei citi, probabil că nu te vei mai uita cu aceiaşi ochi la filmul sau cântecul preferat. O lectură obligatorie pentru oricine lucrează în industria divertismentului.

Simon Kinberg, producătorul filmului Marţianul, scenarist şi producător pentru filmele din seria X-MEN

Despre Autor

DEREK THOMPSON este editor senior la The Atlantic, unde scrie despre economie şi media. Contribuie regulat la podcastul NPR Here and Now şi este invitat frecvent în emisiunile posturilor de televiziune CBS şi MSNBC. Locuieşte în New York City. A fost desemnat în lista Forbes 30 Under 30 și 140 Best Twitter Feeds.

Opinia cititorilor
De citit de catre oamenii din Publicitate/PR - (13.12.2017)
Must-read pentru orice om din PR și/sau publicitate. Nu e vorba că îți spune chiar niste lucruri de care n-ai auzit vreodata, dar e îți deschide ochii asupra unor aspecte la care nu te-ai fi gandit. Cum sa zic? E despre idei geniale care descoperi ca erau chiar sub nasul tau. Sau despre hituri, pe care, daca le iei la puricat, intelegi ca sunt mult mai putin spectaculoase decat ai fi crezut.