O lume ieșită din minți

Revoluția creativă a educației
  • Titlul original: Out of Our Minds
  • Ediția I 2011
  • Traducător: Doina-Mihaela Brăgaru
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 376 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-73-9

Disponibilitate: În stoc

Preț normal: 52,98 lei

Special Price 42,38 lei

Descriere

Detalii

Trăim un paradox. Majoritatea copiilor se consideră a fi foarte creativi, majoritatea adulților, nu. Ce se schimbă pe măsură ce creştem? Organizații de pretutindeni concurează într-o lume care se schimbă mai repede ca niciodată. Liderii acestora spun că au nevoie de oameni care să gândească creativ, care să fie flexibili și care să se adapteze repede. Și foarte adesea spun că nu găsesc astfel de oameni. De ce? În acest volum provocator şi plin de inspiraţie, Ken Robinson îşi pune trei întrebări vitale:

>> De ce este atât de importantă promovarea creativității? Oameni de afaceri, politicieni și educatori subliniază importanța vitală a promovării creativității și inovației. De ce este atât de important acest aspect?

>> Care este problema? De ce trebuie ajutați oamenii să devină creativi? Copiii sunt plini de idei. Ce se întâmplă cu noi pe măsură ce înaintăm în vârstă, de ajungem să credem că nu suntem creativi?

>> Ce presupune acest lucru? Ce este creativitatea? Oricine poate să fie creativ sau doar câţiva aleși? Poate fi dezvoltată creativitatea, și dacă da, cum?

În această ediţie revăzută şi actualizată, Ken Robinson ne oferă o abordare inovatoare pentru a înţelege conceptul de creativitate în educaţie şi în afaceri. Sir Ken susţine că aceste probleme cu care se confruntă oamenii şi organizaţiile de pretutindeni sunt generate de şcolile şi universităţile pe care le-am urmat şi majoritatea oamenilor părăsesc sistemul de educaţie fără să aibă nicio idee legată de adevăratul lor potenţial creativ. O lume ieşită din minţi este un manifest pentru abordări radical diferite în ceea ce priveşte leadershipul, sistemul de învăţământ şi pregătirea profesională cu scopul de a ne ajuta să facem faţă extraordinarelor provocări pe care le aduce cu sine secolul XXI.

Dacă a existat vreodată un moment în care creativitatea să fie necesară pentru supraviețuirea și dezvoltarea oricărei organizații, atunci acesta este chiar acum. Cartea de faţă, mai mult decât oricare alta pe care o cunosc, oferă perspective unice asupra modului în care liderii pot iniţia și susține demersuri creative.

Warren Bennis, profesor de business, University of Southern California

Cea mai bună analiză pe care am întâlnit-o pe problema disjuncției între tipurile de inteligență pe care le apreciem în mod tradițional în școli și tipurile de creativitate de care avem nevoie astăzi în organizațiile și în societatea noastră.

Howard Gardner, profesor de ştiinţe cognitive și educaţionale, Harvard Graduate School of Education

O carte cu adevărat remarcabilă. Te face să te întrebi de ce, oare, susținem un sistem de educație îngust, total inadecvat pentru secolul XXI şi profund distrugător al potențialului uman, atâta timp cât ființele umane au o atât de mare capacitate creativă latentă de oferit. O analiză strălucită.

Wally Olins, fondator Wolff-Olins

Despre Autor

SIR KEN ROBINSON este un reputat lider internațional în domeniul dezvoltării creativității, inovației și a resurselor umane. A colaborat cu guverne din Europa, Asia și Statele Unite, cu multe dintre companiile listate în top Fortune 500 și cu organizații culturale din întreaga lume. În anul 1998 a condus o comisie națională pe probleme privind educația, creativitatea și economia, de pe lângă Guvernul Marii Britanii. Raportul rezultat, „All Our Future: Creativity, Culture and Education" (cunoscut şi sub numele de Raportul Robinson), a fost publicat în anul 1999, bucurându-se de o primire elogioasă.

De asemenea, a avut un rol primordial în crearea unei strategii pentru dezvoltarea creativă și economică, ca parte a procesului de pace din Irlanda de Nord, lucrând cu Ministerele Educației, Culturii și cel al Pregătirii Profesionale. Sir Ken Robinson a fost unul dintre cei patru consilieri internaționali care au ajutat guvernul din Singapore să facă din strategia sa epicentrul creativ al Asiei de Sud-Est.

Timp de doisprezece ani, a fost profesor pe probleme de educație la Universitatea Warwick din Anglia, iar în prezent este profesor emerit. A primit diplome de onoare din partea mai multor universități și colegii, precum Open University, Central School of Speech and Drama, Birmingham University, Rhode Island School of Design, Ringling College of Art and Design și Liverpool Institute for Performing Arts. I s-a decernat Premiul Atena pentru servicii aduse artelor și educației, de către Rhode Island School of Design; Medalia Peabody pentru contribuții în domeniul artelor și culturii în Statele Unite și Medalia „Benjamin Franklin“ pentru remarcabila contribuție adusă relațiilor culturale dintre Marea Britanie și Statele Unite. În anul 2003, a fost înnobilat de către Regina Elisabeta a II-a pentru serviciile aduse artelor.

Conferențiază în întreaga lume pe tema provocărilor creative cu care se confruntă mediul de afaceri și educația în noua economie globală. Renumitele sale discursuri susţinute la conferința anuală TED (2006 și 2010) continuă să fie urmărite de milioane de oameni din întreaga lume.

Recomandări

S-ar putea să fii interesat și de următoarele produse:

Opinia cititorilor
Despre modelul fast food al educaţiei - (04.08.2011)
http://richardconstantinescu.blogspot.com/2011/06/despre-modelul-fast-food-al-educatiei.html