Cum să scrii reclame de succes

Invaţă regulile nescrise ale copywritingului
  • Titlul original: How To Write Great Copy
  • Ediția I 2009
  • Traducător: Sorin Tofan
  • Dimensiuni: 16.5 x 23.5 cm
  • 216 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-04-3

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Trăim în aglomeraţie. Trăim într-o aglomeraţie de mesaje publicitare. Cu o ironie amară, Mark Hughes observa în cartea sa despre buzz-marketing că “oamenii dorm mai puţin, muncesc mai mult şi se simt inundaţi de cele peste o mie de mesaje publicitare cu care este bombardat fiecare din noi, în fiecare zi”.

Trăim într-o aglomeraţie de memo-uri şi rapoarte. Mulţi dintre noi producem zilnic texte pentru a convinge pe cineva despre ceva.

Cum ne putem croi drumul în această avalanşă? Cum ne putem asigura că mesajul nostru are impact şi mai ales un impact rapid asupra publicului?
În primul rând cu un text inteligent, simplu şi artistic.

Dominic Gettins vă explică tehnicile şi principiile care asigură succesul şi eficienţa unui text publicitar. Şi vă explică pentru fiecare tip de canal de comunicare: TV, radio, poster, newsletter, direct mailing, comunicat de presă şi chiar pentru memo-uri şi rapoarte.

Trebuie să citeşti Cum să scrii reclame de succes chiar dacă nu lucrezi în publicitate. Cele opt reguli şi fiecare din textele analizate în carte îţi rafinează scrisul!

"Ca şi Wally Ollins, cu al său Manual de Branding, Dominic Gettins alege, din postura de expert confirmat şi răs-confirmat, să scrie o lucrare în genul "how to", dominându-şi, probabil, pornirile către o lucrare mai complexă, teoretizantă şi/sau sofisticată.

Îmi place acest gen, al eroului civilizator, care îşi dă seama că între gloria personală într-un cerc restrâns şi un lucru care aduce lumina unui mult mai numeros grup de oameni, alegerea trebuie să fie una matură. Bravo lui Gettins şi bravo vouă, tuturor celor ce mai citiţi, în putinul timp liber pe care ni-l mai lasă epoca informaţiei. Iar daca vreţi să ştiţi ceva despre copywriting şi nu aveţi decât 2 ore la dispoziţie, asta e lucrarea potrivită.

Nu în ultimul rând, bravo Publica - astăzi, în România, singurul editor care ştie cum se scrie o reclamă de succes: cărţi frumoase şi plăcute la pipăit, traduceri atente şi fără greşeli PLUS un ritm de apariţii suficient de alert încât să-i rămâi fidel de la o carte la alta."

Sorin Trâncă, Creative Director FRIENDS Advertising
(şi, cândva, copywriter român cu multe premii)

Nicio şcoală şi nicio agenţie de publicitate nu te învaţă să scrii inteligent, simplu şi artistic! Totuşi, cu un text bun câştigi clienţi, cotă de piaţă sau chiar alegeri.

Poţi învăţa să creezi? Dominic Gettins crede că da şi îţi explică cele opt reguli esenţiale pentru a scrie un text bun:

  • Cunoaşte-ţi publicul ţintă
  • Fă propria cercetare
  • Răspunde cerinţelor din brief
  • Fii relevant
  • Fii obiectiv
  • Cunoaşte canalul media pe care îl vei folosi
  • Fii ambiţios
  • Păstrează simplitatea
Despre Autor

Dominic Gettins este un copywriter cunoscut şi apreciat. Cu o experienţă lungă şi foarte variată în domeniu, autorul cărţii a format mulţi specialişti.

În prezent, el este Creative Director la Euro RSCG Londra, una dintre cele mai importante firme de consultanţă în comunicare din lume.

Numeroase studii de caz despre campanii de succes sunt legate de numele lui Dominic Gettins. Ideile sale au fost adoptate şi puse în practică de companii mari precum BBC sau Microsoft.

De-a lungul timpului, Gettins a primit peste 30 de premii de la D&AD, Cannes, IPA şi alte asociaţii de publicitate, inclusiv medalia de aur la Festivalul de Publicitate din New York.

Recomandări

S-ar putea să fii interesat și de următoarele produse:

Opinia cititorilor
Cuprins

Mulţumiri

Cuvânt înainte

Introducere

Acest ghid

Timpul

Opt reguli de copywriting

Cum sã ieşi în evidenţã

Înapoi la reguli

Cu cine vorbeşti?

Regula numãrul unu: cunoaşte-ţi publicul-ţintã

Mass-media

Regula numãrul doi: fã cercetare

Bani

Metode de producţie

Conţinut

Regula numãrul trei: rãspunde cerinţelor briefului

Planificarea

Tonul comunicãrii

Campanii

Regula numãrul patru: fii relevant

Metafora

Regula numãrul cinci: fii obiectiv

Regula numãrul şase: fã ca lucrurile sã fie simple

Douãzeci de lucruri de evitat

Regula numãrul şapte: cunoaşte-ţi mediul

Radioul

Textul de presã

Noile mijloace de comunicare

Televiziunea

Regula numãrul opt: fii ambiţios

Sfârşitul restricţiilor

Fii original

Concluzii

Folosirea copywriterilor liber profesionişti

Puterea cuvintelor

Exemple

Reclamele bune

Lecturã suplimentarã