- Descriere
- 
                        DetaliiComoara de la baza piramidei este un proiect realizat în parteneriat cu Money Expressşi susţinut de TeamNet International. Inspirate de ideile şi soluţiile originale ale lui C.K. Prahalad din Comoara de la baza piramidei, multe companii au identificat şi creat pieţe noi în rândul celor mai sărace ţări din lume – au avut profit şi au contribuit, în acelaşi timp, la eliminarea sărăciei şi suferinţei. Ideile lui Prahalad nu mai sunt doar exemple izolate de inovare. Comoara de la baza piramidei s-a vândut în peste 200 000 de exemplare, iar acum, la cinci ani de la prima ediţie, Prahalad şi-a actualizat textul, pentru a arăta cum au fost implementate aceste idei în zone sărace din toată lumea. Autorul oferă şi răspunsuri la întrebări-cheie: la baza piramidei există cu adevărat o piaţă? Există profit? Există inovaţie? Este ea o oportunitate globală? Cu cinci ani în urmă, directorii companiilor puteau doar să spere că răspunsul la aceste întrebări era afirmativ. Acum Prahalad demonstrează că pot fi siguri. O IDEE POATE SCHIMBA LUMEA... Cu cinci ani în urmă, C.K. Prahalad le arăta companiilor, în Comoara de la baza piramidei, cum îşi pot spori profitul şi creşterea adresându-li-se celor 5 miliarde de oameni săraci din lume. Sute de firme au luat această cale şi au creat afaceri mari, profitabile, reducând totodată sărăcia şi contribuind la creşterea calităţii vieţii. Acum, Prahalad şi-a actualizat cartea, incluzând lecţiile ultimilor cinci ani: strategii de construire a afacerilor, tehnici şi inovaţii care au funcţionat pe pieţele emergente. Comoara de la baza piramidei înseamnă 
 să îţi meargă bine şi să te îngrijeşti şi de binele altora.„C.K. Prahalad e de părere că firmele trebuie să schimbe radical felul în care îşi desfăşoară afacerile în ţările în curs de dezvoltare, pentru ca ambii termeni ai ecuaţiei economice să prospere. Bazându-se pe un număr mare de studii de caz, această carte captivantă prezintă un plan impresionant de combatere a sărăciei prin profitabilitate.” BILL GATES
- Despre Autor
- 
                        Coimbatore Krishnarao Prahalad este titularul catedrei Paul şi Ruth McCracken şi predă cursul de Strategie la Ross School of Business, University of Michigan. E un teoretician al managementului cunoscut şi apreciat pe plan internaţional. În 2007, Times of London şi Suntop Media l-au desemnat drept cel mai influent gânditor în domeniul managementului, plasându-l pe locul 1 în clasamentul Thinkers50. La ediția din octombrie 2009, Prahalad a fost din nou desemnat pe locul 1, datorită importanței și impactului ideilor novatoare din Comoara de la baza piramidei. Este coautorul mai multor bestselleruri de management, printre care: Competing for the Future, The Future of Competition, The New Age of Innovation. De patru ori i s-a acordat Premiul McKinsey pentru cel mai bun articol. A primit mai multe titluri de Doctor Honoris Causa, două dintre ele din partea University of London, respectiv Stevens School of Technology. Lucrează cu CEO şi manageri importanţi ai mai multor companii de top. Este membru al Board of NRC Corporation, Pearson PLC., Hindustan Unilever Ltd., The World Resource Institute şi The Indus Entrepreneurs (TiE). 
- Opinia cititorilor
- 
                        - Excelentă carte! - Bianca (13.12.2017)
- 
                    Excelentă carte! Am achiziţionat cartea cu ceva timp în urmă, dar am citit-o abia de ceva timp, dar am savurat fiecare pagină. Întradevăr o idee care poate schimba lumea. O sumedenie de studii de caz prin care se prezintă un plan impresionant de combatere a sărăciei prin profitabilitate. Recomand cu încredere!
 
- Cuprins
- 
                        PrefaţăInstrucţiuni pentru cititoriPartea I Sectorul privat şi sărăcia: progresul din 2004–2009Introducere nouă: sectorul privat şi sărăcia: progresul din 2004–2009Partea a II-a Textul iniţial al cărţii1. Piaţa de la baza piramidei2. Produse şi servicii pentru baza piramidei3. Baza piramidei: o oportunitate globală4. Ecosistemul generării de bogăţie5. Reducerea corupţiei: capacitatea de guvernare a tranzacţiilor6. Dezvoltarea ca transformare socialăPartea a III-a Reacţiile directorilor generali executivi la concept şi la carteMicrosoftBharti Airtel — dezvoltarea satelor din IndiaLumina Pieţei Reuters şiComoara de la baza piramideiRoyal DMSINGGlaxoSmithKlineUnileverPhilips Electronics — îmbunătăţirea sănătăţii şi bunăstării la baza piramideiUniversitatea din MaastrichtFondul AcumenPartea a IV-a Studii de caz şi observaţiile directorilor generali executiviJaipur Rugs: conectarea Indiei rurale la pieţele mondialeCasas Bahia: vânzarea cu amănuntul pentru cei săraciCEMEX: case pentru săraciHindustan Unilever: sunul LifebuoyHindustan Unilever: sarea iodată (sarea Annapurna)Jaipur Foot: proteze pentru săraciAravind Eye Care, îngrijire pentru ochi: cel mai prețios darICICI: servicii financiare pentru cei săraciITC e-Choupal: tehnologie pentru cei săraciVoxiva: Alerte de sănătate pentru toţiE+Co: energie pentru toţiBiografiile cercetătorilor şi autorilor studiilor de caz de succes din Comoara de la baza piramidei
 
            

