Comoara de la baza piramidei

Eradicarea sărăciei prin profit
  • Titlul original: The Fortune at The Bottom of The Pyramid
  • Ediția I 2009
  • Traducător: Carmen Dobre
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 504 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-17-3

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Comoara de la baza piramidei este un proiect realizat în parteneriat cu Money Expressşi susţinut de TeamNet International.

Inspirate de ideile şi soluţiile originale ale lui C.K. Prahalad din Comoara de la baza piramidei, multe companii au identificat şi creat pieţe noi în rândul celor mai sărace ţări din lume – au avut profit şi au contribuit, în acelaşi timp, la eliminarea sărăciei şi suferinţei. Ideile lui Prahalad nu mai sunt doar exemple izolate de inovare.

Comoara de la baza piramidei s-a vândut în peste 200 000 de exemplare, iar acum, la cinci ani de la prima ediţie, Prahalad şi-a actualizat textul, pentru a arăta cum au fost implementate aceste idei în zone sărace din toată lumea.

Autorul oferă şi răspunsuri la întrebări-cheie: la baza piramidei există cu adevărat o piaţă? Există profit? Există inovaţie? Este ea o oportunitate globală? Cu cinci ani în urmă, directorii companiilor puteau doar să spere că răspunsul la aceste întrebări era afirmativ. Acum Prahalad demonstrează că pot fi siguri.

 

O IDEE POATE SCHIMBA LUMEA...

Cu cinci ani în urmă, C.K. Prahalad le arăta companiilor, în Comoara de la baza piramidei, cum îşi pot spori profitul şi creşterea adresându-li-se celor 5 miliarde de oameni săraci din lume. Sute de firme au luat această cale şi au creat afaceri mari, profitabile, reducând totodată sărăcia şi contribuind la creşterea calităţii vieţii.

Acum, Prahalad şi-a actualizat cartea, incluzând lecţiile ultimilor cinci ani: strategii de construire a afacerilor, tehnici şi inovaţii care au funcţionat pe pieţele emergente. Comoara de la baza piramidei înseamnă 
să îţi meargă bine şi să te îngrijeşti şi de binele altora.

„C.K. Prahalad e de părere că firmele trebuie să schimbe radical felul în care îşi desfăşoară afacerile în ţările în curs de dezvoltare, pentru ca ambii termeni ai ecuaţiei economice să prospere. Bazându-se pe un număr mare de studii de caz, această carte captivantă prezintă un plan impresionant de combatere a sărăciei prin profitabilitate.”

BILL GATES
Despre Autor

Coimbatore Krishnarao Prahalad este titularul catedrei Paul şi Ruth McCracken şi predă cursul de Strategie la Ross School of Business, University of Michigan. E un teoretician al managementului cunoscut şi apreciat pe plan internaţional.

În 2007, Times of London şi Suntop Media l-au desemnat drept cel mai influent gânditor în domeniul managementului, plasându-l pe locul 1 în clasamentul Thinkers50. La ediția din octombrie 2009, Prahalad a fost din nou desemnat pe locul 1, datorită importanței și impactului ideilor novatoare din Comoara de la baza piramidei.

Este coautorul mai multor bestselleruri de management, printre care: Competing for the Future, The Future of Competition, The New Age of Innovation. De patru ori i s-a acordat Premiul McKinsey pentru cel mai bun articol. A primit mai multe titluri de Doctor Honoris Causa, două dintre ele din partea University of London, respectiv Stevens School of Technology. Lucrează cu CEO şi manageri importanţi ai mai multor companii de top.

Este membru al Board of NRC Corporation, Pearson PLC., Hindustan Unilever Ltd., The World Resource Institute şi The Indus Entrepreneurs (TiE). 

Opinia cititorilor
Excelentă carte! - (13.12.2017)
Excelentă carte! Am achiziţionat cartea cu ceva timp în urmă, dar am citit-o abia de ceva timp, dar am savurat fiecare pagină. Întradevăr o idee care poate schimba lumea. O sumedenie de studii de caz prin care se prezintă un plan impresionant de combatere a sărăciei prin profitabilitate. Recomand cu încredere!
Cuprins

Prefaţă

Instrucţiuni pentru cititori

Partea I Sectorul privat şi sărăcia: progresul din 2004–2009

Introducere nouă: sectorul privat şi sărăcia: progresul din 2004–2009

Partea a II-a Textul iniţial al cărţii

1. Piaţa de la baza piramidei2. Produse şi servicii pentru baza piramidei

3. Baza piramidei: o oportunitate globală

4. Ecosistemul generării de bogăţie

5. Reducerea corupţiei: capacitatea de guvernare a tranzacţiilor

6. Dezvoltarea ca transformare socială

Partea a III-a Reacţiile directorilor generali executivi la concept şi la carte

Microsoft

Bharti Airtel — dezvoltarea satelor din India

Lumina Pieţei Reuters şiComoara de la baza piramidei

Royal DMS

ING

GlaxoSmithKline

Unilever

Philips Electronics — îmbunătăţirea sănătăţii şi bunăstării la baza piramidei

Universitatea din Maastricht

Fondul Acumen

Partea a IV-a Studii de caz şi observaţiile directorilor generali executivi

Jaipur Rugs: conectarea Indiei rurale la pieţele mondiale

Casas Bahia: vânzarea cu amănuntul pentru cei săraci

CEMEX: case pentru săraci

Hindustan Unilever: sunul Lifebuoy

Hindustan Unilever: sarea iodată (sarea Annapurna)

Jaipur Foot: proteze pentru săraci

Aravind Eye Care, îngrijire pentru ochi: cel mai prețios dar

ICICI: servicii financiare pentru cei săraci

ITC e-Choupal: tehnologie pentru cei săraci

Voxiva: Alerte de sănătate pentru toţi

E+Co: energie pentru toţi

Biografiile cercetătorilor şi autorilor studiilor de caz de succes din Comoara de la baza piramidei