Cei care schimbă jocul

Cum gândesc, decid și acționează antreprenorii români care se bat cu multinaționale

  • Ediția I 2014, paperback
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 432 pagini
  • ISBN: 978-606-8360-83-6

Disponibilitate: În stoc

Preț normal: 65,00 lei

Special Price 52,00 lei

Descriere

Detalii

Cei care schimbă jocul este, după știința noastră, prima carte care vorbește despre mecanismele și procesele de decizie ale primei generații de antreprenori români de după deșertificarea comunistă. Veți citi în această carte – în ordinea vârstelor de pe tricou – despre Dragoș Petrescu (City Grill, Caru’ cu Bere); Mihai Marcu (MedLife); Vasile Armenean (Betty Ice); Dragoș și Adrian Pavăl (Dedeman); Adrian Mihai, Felix Pătrășcanu și Neculai Mihai (Fan Courier); Dan Șucu (Mobexpert); Florin și Măriuca Talpeș (Bitdefender și Softwin). Pe cei numiți mai sus i‐am ales nu pentru că ar fi perfecți – poate că cei cu care lucrează, prietenii sau familiile îi consideră uneori nedrepți, fixiști, intoleranți, autoritari, insuportabili, pisălogi, narcisiști, nerezonabili, suciți, neatenți. I‐am ales pentru că, pornind de la aceeași linie de start ca întreaga lor generație, ei au reușit acolo unde alții au eșuat. Și pentru că acum, după 25 de ani de business, sunt gata să împărtășească oricui din lecțiile pe care le‐au învățat.

Poveștile din această carte sunt despre câțiva oameni care, la un moment dat al vieții lor, au pornit pe propriul drum. Unii au știut exact ce vor, în vreme ce alții s-au văzut zvârliți de vreo furtună pe-un țărm oarecare și, în lipsă de opțiuni rezonabile, au hotărât să-și construiască până una-alta un adăpost. Niciunul dintre cei despre care veți citi nu a avut, la început de poveste, cine-știe-ce capital de pornire. Toți au luat-o de jos și foarte jos - de la venituri care în cel mai bun caz ajungeau de la o lună la alta, de la o prăvălie de câțiva metri pătrați, de la o tarabă, de la ,,compania de la noi din sufragerie“. Niciunul n-avea habar, când a pornit, cum se fac afacerile. Au început fără mentori care să-i ferească de decizii greșite, fără MBA-uri, fără cărți de afaceri pe noptieră. Și niciunul n-a știut exact, când a pornit construcția propriului joc, cum va arăta toată povestea peste 10-15-20 de ani.

MONA DÎRȚU & ANDREEA ROȘCA

Apariţia acestei cărţi, în care sunt adunate o parte din poveştile unei Românii contemporane demne de admirat, este un gest simplu. Avem cărţi despre cum să ne creştem copiii, cum să ne iubim unii pe alţii, cum să slăbim şi cum să izbândim. Dar nu am avut, cel puţin până acum, o carte în care să se vadă limpede acea ,,Românie severă“ pe care istoricul Alexandru Duţu o descria ca fiind formată din „nişte oameni serioşi care-şi văd de treabă, îşi fac datoria, îşi asumă obligaţii pe care le duc la bun sfârşit cu discreţie şi îşi împlinesc vocaţia plini de răspundere“. Cred că această Românie există şi e necesar ca ea să se vadă mai bine. E necesar ca ea să reînceapă să ocupe un loc central în lumea noastră. Fără festivisme, fără cele mai mari steaguri şi cele mai tricolore emoţii din lume. Simplu şi firesc. Pentru că merită. — Vlad Mixich, jurnalist

O carte unică, despre oameni extraordinari, o sursă de inspirație pentru cei care au luat calea antreprenoriatului, dar și o resursă pentru bancheri, manageri și investitori care doresc să înțeleagă mai bine cum pot conlucra cu antreprenorii și firmele lor. — Cornel Marian, managing director Oresa Ventures România

Aveți în mâini o carte despre business și, mai ales, despre oamenii din spatele businessului. Cunosc mult prea bine exigențele autoarelor. Așteptați-vă, deci, la o carte scrisă frumos și captivant, lucru nu ușor de realizat, când vorbim de povești de business, la o carte care nu vorbește doar despre succes, ci și despre valoarea pe care o dă eșecul, un element bine ascuns în orice plan de afaceri și, nu în ultimul rând, așteptați-vă la o carte care vă va inspira, indiferent de proiectele pe care le aveți de dus la capăt. — Dragoș Stanca, antreprenor, managing partner ThinkDigital, fondator ICEEfest

Cei care schimbă jocul vorbește, într-un stil accesibil și captivant, despre cei mai valoroși antreprenori români și despre modul în care aceștia și-au dus bătăliile, și-au trăit înfrângerile, și-au savurat victoriile. M-aș bucura mult să fie o carte care să ne inspire pe cât mai mulți să le călcăm pe urme. — Cosmin Alexandru, partener Wanted Transformation

Despre Autor

MONA DÎRȚU s-a pregătit să devină profesor de chimie și fizică, dar a devenit jurnalist, meserie pe care a făcut-o timp de aproape 20 de ani deopotrivă în presa generalistă - în fosta rețea de ziare Monitorul -, în cea de business, ca redactor-șef la ,,Business Magazin” și MONEY EXPRESS și în digital, ca director al diviziei online a TVR. În 2012 alege calea antreprenoriatului, dezvoltând proiecte de business storytelling, training, e-learning. În plus, este writing coach, continuă să se implice în proiecte de jurnalism și scrie pe teme de business și media pe blogul său, monadirtu.ro.

ANDREEA ROȘCA are o experiență de aproape 20 de ani în jurnalism, ca redactor, redactor-șef adjunct și redactor-șef al revistei Capital și, apoi, director al publicațiilor de business ale trustului Realitatea-Cațavencu. Din 2011 este consultant în comunicare și lucrează atât cu antreprenori români, cât și cu companii multinaționale sau organizații non-profit. Tot în 2011 a fondat, alături de alți trei antreprenori, Fundația Romanian Business Leaders. Este licențiată în economie și a absolvit cursurile de MBA ale Open University, Marea Britanie. Continuă să scrie pe blogul personal andreearosca.ro.

Opinia cititorilor