Marketing direct pe înţelesul tuturor

  • Titlul original: Commonsense Direct Marketing
  • Ediția I 2007
  • Traducător: Cătălin Georgescu
  • Dimensiuni: 16.5 x 23.5 cm
  • 480 pagini
  • ISBN: 978-973-88365-4-9

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Marketing direct pe înţelesul tuturor a fost publicată pentru prima oară în anul 1982. Ediţia de faţă include recomandări detaliate despre utilizarea internetului ca instrument al marketingului direct. 

Pentru mulţi ani, Marketing direct pe înţelesul tuturor s-a bucurat de o reputaţie de neegalat, fiind o carte de referinţă în domeniu.

În stilul său caracteristic, Drayton Bird oferă un ghid practic, dar în acelaşi timp relaxant, despre complexitatea marketingului direct.

Marketingul direct pe înţelesul tuturor este ambalat împreună cu studii de caz internaţionale care exemplifică modul în care companii din întreaga lume au implementat ideile autorului şi acoperă o gamă vastă de strategii necesare pentru o campanie de succes. Printre subiectele acoperite se numără:

  • rolul departamentului de marketing;
  • cum să câştigi şi să păstrezi clienţii;
  • cum să îţi atingi obiectivele şi să evaluezi rezultatele;
  • ce ar trebui să vinzi;
  • cum să poziţionezi produsele mai eficient;
  • cum să îţi alegi agenţia – şi cum să te descurci pe cont propriu;
  • internetul – noul instrument al marketingului direct.

Marketing direct pe înţelesul tuturor este fără discuţie o lectură obligatorie pentru toţi cei care lucrează în vânzări şi publicitate, dar şi pentru studenţii la marketing.

Drayton Bird ştie mai multe despre marketingul direct decât oricine altcineva în lume. Cartea lui pe această temă este aur curat. Citiţi-o şi recitiţi-o! Conţine cunoştinţe pe care le acumulezi într-o viaţă întreagă.

David Ogilvy
Despre Autor

În anul 2005, The Chartered Institute of Marketing din Marea Britanie, l-a desemnat pe Drayton Bird una din primele 50 de personalităţi la nivel internaţional care au creat marketingul modern. Lista îi mai include şi pe Philip Kotler, Tom Peters sau Theodore Levitt.

Drayton a ţinut conferinţe în peste 40 de ţări şi la multe Şcoli şi Universităţi Economice din întreaga lume, inclusiv The London Business School, Greenwich Business School, Columbia University, INSEAD, Michigan State University, Manchester University.

Printre altele, Drayton Bird a participat la traininguri pentru Australia Post, HSBC, Mercedes-Benz, Toyota, American Express, British Telecom, Xerox, IBM, Microsoft, The Reader`s Digest, Virgin, Leo Burnett, Y&R, JWT, O&M, Lloyds Bank, Ford, Visa, McKinsey & Partners, Unilever, Price Waterhouse, Cap Gemini Consulting, Procter&Gamble, Nestle şi British Airways.

Înainte de activităţile sale din prezent, Drayton a fost membru în Consiliul de Administraţie al grupului Ogilvy şi vice-preşedinte şi director de creaţie al Ogilvy&Mather Direct, la nivel internaţional. El a fondat cinci agenţii şi deţine acţiuni la mai multe companii, toate din domeniul marketingului.

Revista Campaign l-a declarat unul din cei 50 de factori de influenţă ai publicităţii din Marea Britanie în ultimii 25 de ani. Revista Direct Response este de părere că Drayton Bird „a avut asupra marketingului direct din Regatul Unit un impact foarte greu de egalat de o altă persoană în viitor”.

Institutul Britanic pentru Marketing Direct l-a numit unul din primii şase Tovarăşi de Onoare ai anului 1995 şi Educatorul Anului 1997. În anul 2000, Asociaţia pentru Marketing Direct l-a inclus în Holul de Onoare. În 2003, majoritatea participanţilor la un sondaj despre precizia în marketing l-au plasat pe primul loc, ca lider al personalităţilor din marketingul direct din ultimii 15 ani.

Opinia cititorilor
Cuprins

Lista ilustraţiilor
Mulţumiri

1 Introducere

Abordarea amatoare
Abordarea dificilă
Unele descoperiri de valoare
Dezvoltarea misterioasă a marketingului direct
Un paradox
Sincronizarea dumneavoastră este bună

2 Cele Trei Graţii ale marketingului direct

Gândirea pe termen scurt
Cum să îţi faci un client şi să îl şi păstrezi
Ce este marketingul direct?
Cele Trei Graţii ale marketingului direct
Modul în care se schimbă clientul
Controlabilitatea: un beneficiu important
Cum să oferiţi clientului dumneavoastră servicii mai bune
Spirala prosperităţii

3 Marketingul direct poate face mai multe decât credeţi

Ce puteţi vinde?
Rolul marketingului direct
Cinci obiective majore ale comercianţilor direcţi
... şi patru moduri de a le atinge
Care nume sunt cele mai bune?

4 Cum să porneşti la drum

Se bucură afacerea dumneavoastră de o relaţie continuă?
Susţinerea departamentului de vânzări
Întrebări pertinente
Folosiţi-vă numele
Problemele comerţului cu amănuntul
Cheia profitului
Angajatori şi deţinători de acţiuni
Cine se plânge?
Ce ar fi de învăţat din comenzile prin poştă
Trei erori majore
Ce ar trebui să vindeţi?
Ştiţi cum să faceţi o ofertă tentantă?
Întrebaţi-vă clienţii
Cum se face comparaţia?
Plătiţi preţul corect
Nu comandaţi în exces
Unde să căutaţi

5 Poziţionarea şi alte mistere explicate

Un sfat înţelept vizavi de mândrie
Ar face un vânzător aşa ceva?
Valoarea îmbunătăţită
Propuneri comerciale unice
Poziţionarea: teoriile de astăzi
Schimbaţi regulile
Publicitatea clasică şi poziţionarea

6 Cum să planificaţi lucrurile cu claritate

Unsprezece paşi spre succes
Cinci întrebări la care trebuie să răspundeţi
Păstraţi legătura
Cum să vă înţelegeţi mai bine clienţii
Cine ştie unde sau când?
Unde vor lucra cel mai bine banii dumneavoastră

7 Mijloacele de informare în masă: o abordare diferită, mai flexibilă

Cinci diferenţe majore
Reţeta media
Sincronizarea, un factor de maximă importanţă
Cele opt mijloace de comunicare tradiţionale la dispoziţia dumneavoastră
Mijlocul de informare al viitorului
O alegere reuşită a mijoacelor de comunicare de succes
Principiile demonstrate ale negocierii
Afacerile bune

8 Marketingul direct accelerat: Internetul şi e-mail-ul

O dată importantă
Probabil mijlocul de informare nou cu cea mai rapidă evoluţie din câte se cunosc
De ce folosesc clienţii dumneavoastră potenţiali netul?
Cine face bani — şi cât de mulţi?
Investiţia în clienţi
Totul ţine de detalii: cât de practic este Internetul
Şase întrebări pe care trebuie să vi le puneţi înainte de a vă construi un site
Comparaţia cu comerţul cu amănuntul tradiţional
Prea mulţi se bazează mai mult pe idei noi, decât pe clienţi fericiţi
Ce trebuie să ofere site-ul dumneavoastră
Marea schizmă: comercianţi versus tehnicieni
Construirea unui site de la A la Z
E-mail
Beneficiile aduse de cercetare

9 Cel mai de preţ lucru din posesia dumneavoastră

Valoarea unui nume
Importanţa relativă a listelor
Douăsprezece criterii de evaluare a listelor
Baza dumneavoastră de date — cum să o construiţi
Unde puteţi găsi cei mai buni clienţi
Sondajele de opinii
Alcătuirea listelor

10 De unde vin ideile şi cum să le exprimăm convingător

Naşterea unei idei
Organizarea ideilor
Contextul este totul
Grupurile naţionale şi sociale
Mijloacele de comunicare diferă; principiile sunt aceleaşi
Cum să creaţi încredere
Mecanismul de funcţionare al unui text ideal
Creativitate în acţiune
Două ingrediente secrete

11 De ce aveţi nevoie pentru a crea o reclamă practic fără cusur

25 de ponturi înainte de a scrie un cuvânt sau de a concepe un layout
Planificarea muncii de creaţie
11 metode lipsite de creativitate (dar testate) pentru ca layout-ul dumneavoastră să dea rezultate
Treisprezece factori de atragere a atenţiei
Trucuri şi tehnici care-i fac pe oameni să continue să citească
Publicitatea de caritate: un caz aparte
La ce anume să fiţi atenţi în cazul televiziunilor
Acum, că vă consideraţi reclama perfectă, nu cumva aţi uitat ceva?

12 Cum să vă testaţi — şi să vă evaluaţi rezultatele

Testarea: prima sarcină
13 lucruri pe care le puteţi învăţa testând
Un test corect?
O evidenţă clară şi adecvată
Ce am avut de câştigat de pe urma testelor

13 Teste versus cercetare — şi alte asemenea probleme

Teste care ne-au adus un contract
Două legi ale testării
Rezultate uimitoare
Nouă oportunităţi de testare
Cât de mult trebuie să testezi? Şi când?
Un faimos studiu de caz

14 Cum să alegeţi o agenţie şi când să vă descurcaţi fără

Agenţie sau nu?
Prezentări estimative
Organizare şi proceduri
Umblatul din floare-n floare
Cât de mult ar trebui să cheltuiţi
Banii şi talentul
Încercaţi să înţelegeţi procesul

15 Client şi Agenţie: un parteneriat inegal

Visul imposibil
O plimbare de plăcere?
Două tipuri de relaţii
Care sunt lucrurile care nu merg cum trebuie şi cum să le îndreptăm
Alte probleme

16 Viitorul marketingului: zece preziceri — şi un semnal de alarmă

Puţin mai multă competenţă
Onestitatea
Circuit complet