Chaotics

Managementul şi marketingul în era tubulenţelor
  • Titlul original: Chaotics
  • Ediția I 2009
  • Traducător: Smaranda Nistor
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 248 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-22-7

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Cuvântul chaotics nu apare (deocamdată) în niciun dicţionar al limbii engleze, dar e un concept care va circula în aproximativ 30 de ţări din lumea întreagă. S-ar putea traduce ca haoticism – un nou şi necesar instrument de management şi marketing ce defineşte cadrul strategic necesar supravieţuirii unei crize economice. Autorii acestei cărţi ne asigură însă că aceste vremuri tulburi nu reprezintă o abatere de la normal, ci noul chip al normalităţii. Sistemul Chaotics™ are ca scop minimizarea vulnerabilităţii şi fructificarea oportunităţilor pentru realizarea unui salt gigantic în faţa competitorilor, din care cei mai mulţi continuă să se agaţe de aceleaşi tactici panicarde: reduceri generale la toate categoriile de personal, reduceri enorme de preţ şi diminuarea nemiloasă a investiţiilor în marketing, în promovarea mărcilor şi în dezvoltarea de  produse noi.
Sistemul descris aici vă ajută să vă regândiţi în totalitate modul de-a face management şi marketing în timpul unei recesiuni, ca şi în timpul altor stări de turbulenţă:

  • Cum să dezvoltaţi sisteme de avertizare timpurie
  • Cum să construiţi scenarii detaliate şi strategii de răspuns
  • Cum să reduceţi costurile şi să îmbunătăţiţi eficienţa în departamentele-cheie
  • Cum să vă păstraţi cota de piaţă

Oportună, practică şi convingătoare, Chaotics™ este un ghid indispensabil pentru liderii şi managerii care se străduiesc să supravieţuiască furtunilor economice din ziua de azi şi să prospere prin inevitabila turbulenţă a zilei de mâine.

Practica managementului are la fel de multă nevoie să-şi recalibreze instrumentele de lucru ca şi economia şi sistemul nostru financiar în general. Chaotics este un start extraordinar în procesul de recalibrare – mai ales prin accentul pus pe clădirea rezilienţei în organizaţii. Phil Kotler ne poate da forţa de a ne ridica de la pământ atunci când avem cea mai mare nevoie!

Tom Peters, coautor In Search of Excellence

Companiile au nevoie de un sistem Chaotics™ pentru a face faţă incertitudinii. Noi vom descrie un asemenea sistem şi-l vom ilustra cu exemplul firmelor care au căzut victime haosului rezultat din turbulenţă, dar şi al acelor firme care au exploatat haosul în propriul avantaj. Noi sperăm că sistemul Chaotics vă va ajuta să vă conduceţi compania în aşa fel încât să evolueze, să fie performantă şi să prospere în noua eră în care tocmai am pătruns: era turbulenţelor.

Philip Kotler şi John A. Caslione

O carte fără precedent pentru vremuri fără precedent. Ar trebui să fie lectură obligatorie pentru toţi managerii din lumea haotică de azi.

Marshall Goldsmith, autor What Got You Here Won`t Get You There şi Succession: Are You Ready?

Momentul pe care şi l-au ales Kotler şi Caslione este pur şi simplu perfect. Chaotics™ pune în lumină, cu o limpezime uluitoare, idei esenţiale despre noua normalitate a turbulenţei şi incertitudinii – pe care majoritatea firmelor nu sunt bine echipate să le înfrunte. Chaotics™ este un excelent manual de strategie pentru manageri şi pentru organizaţiile lor, ajutându-i să gestioneze şi să depăşească toate crizele, acum şi pe viitor, în era turbulenţelor.

Ferdinando „Nani“ Falco Beccalli, preşedinte şi director general, GE International
Despre Autor

Philip Kotler este considerat creatorul marketingului modern. Predă marketing la Kellogg School of Management din cadrul Northwestern University, fiind titularul catedrei de marketing internaţional S.C. Johnson. A obţinut titlul de Master la University of Chicago, iar doctoratul la MIT, ambele în economie. A avut activitate postdoctorală în matematică la Harvard University şi în ştiinţele comportamentului la University of Chicago.
IBM, Bank of America, Merck, Ford, General Electric, Honeywell şi multe alte companii au apelat la el pentru consultanţă. De-a lungul timpului a primit douăsprezece titluri de doctor honoris causa, din partea unor universităţi de renume din toată lumea. E prima personalitate aleasă de American Marketing Association drept Lider în Gândirea de Marketing, iar în topul Thinkers50 din 2009 ocupă poziţia a noua. Cărţile lui, în care abordează teme precum marketingul strategic, electronic sau social, dar şi marketingul locurilor, al ideilor şi celebrităţilor, au schimbat faţa economiei.

John A. Caslione este expert în problematica economiei mondiale. A pus în practică strategii de afaceri în 88 de ţări din toată lumea. Este consilier al unor firme care operează pe pieţe mari şi mijlocii, printre care ExxonMobil, GE, Hewlett-Packard, Johnson&Johnson, IBM şi Philips NV. Conferinţele lui despre economia globală, marketingul global şi dezvoltarea afacerilor globale sunt foarte bine cotate. E autorul a patru cărţi despre globalizare şi despre strategii globale de afaceri. Şi-a obţinut titlul de MBA la University of New York şi are un doctorat în ştiinţe juridice de la Chicago-Kent College of Law. Este membru fondator al primului club Rotary International cu membri anglofoni de la Frankfurt, Germania, înfiinţat în anul 2006.

Opinia cititorilor
Cuprins

Prefaţă

Mulţumiri

Introducere

1 LUMEA A INTRAT ÎNTR-UN NOU STADIU ECONOMIC: DE LA NORMALITATE LA TURBULENŢĂ

Ce este turbulenţa de piaţă?

Factorii care pot să provoace haos

Concluzie

2 REACŢIILE NEINSPIRATE ALE MANAGERILOR LA TURBULENŢĂ DEVIN ACUM PERICULOASE

Decizii de alocare a resurselor care subminează strategia de bază şi cultura corporatistă

Reduceri de cheltuieli pe toate planurile, în locul unor măsuri precise şi calculate

Improvizaţii pripite pentru păstrarea fluxului de numerar, punând în pericol categorii importante de persoane cointeresate

Reducerea cheltuielilor de marketing, de promovare a mărcilor proprii şi de dezvoltare a unor produse noi

Scăderea vânzărilor şi rabaturile de preţ

Decuplarea legăturii cu clientela, prin reducerea cheltuielilor aferente activităţii de vânzări

Diminuarea cheltuielilor de formare şi dezvoltare profesională în timpul crizelor economice

Subevaluarea furnizorilor şi a distribuitorilor

Concluzie

3 MODELUL HAOTICIST: GESTIONAREA VULNERABILITĂŢII ŞI A OPORTUNITĂŢII

Construirea unui Sistem de Avertizare Timpurie (SAT)

Construirea scenariilor esenţiale

Selecţia scenariilor şi a strategiilor

Concluzie

4 PROIECTAREA PENTRU REZILIENŢĂ A SISTEMELOR DE MANAGEMENT

Sistemul de management haoticist

Finanţe şi tehnologie informatică

Producţie/Operaţiuni

Aprovizionare/Achiziţii

Resurse umane

Concluzie

5 PROIECTAREA PENTRU REZILIENŢĂ A SISTEMELOR DE MARKETING

Reacţii comune în marketing la situaţiile de criză

Reacţii strategice în marketing la situaţiile de criză

Aspecte operaţionale pentru departamentul de marketing

Aspecte operaţionale pentru departamentul de vânzări

Concluzie

6 PROSPERITATEA ÎN ERA TURBULENŢELOR: REALIZAREA DURABILITĂŢII ÎNTREPRINDERII ECONOMICE

Durabilitatea Întreprinderii Economice (DIE)

Concluzie

Note