- Descriere
- 
                        DetaliiManifest al noii generaţii de lideri, şi nu numai, Funky Business este o lectură obligatorie pentru cei care vor sa înveţe limbajul şi reţetele noii economii. De fapt, în vremurile funky pe care le trăim, suntem cu toţii lideri, ne spun cei doi autori. Deţinem controlul celei mai importante resurse a momentului: propriile creiere, iar bătălia dintre ele este noul război rece. Ca să ne diferenţiem de ceilalţi, avem nevoie de strategii noi. Ca să nu ieşim din joc, trebuie să ieşim în evidenţă. Ce soluţii avem pentru a fi competitivi? „Să refuzăm competiţia” – iată răspunsul paradoxal pe care ni-l oferă Nordström si Ridderstråle. Ne pierdem în mulţime dacă acceptăm să alergăm la un loc cu ceilalţi. Pentru a avea succes, trebuie să fim diferiţi, să fim funky. Să fii funky, înseamnă să iţi foloseşti din plin imaginaţia. Pentru a fenta capcana întinsă de piaţă, trebuie să facem apel la latura emoţională a fiinţei umane, nu la cea raţională. Astăzi, doar talentul face capitalul să danseze. Funky Business se află pe locul 16 într-un top al celor mai bune cărţi de business din toate timpurile, conform unui sondaj Bloomsbury. 
 Funky Business a fost pâna acum tradusă in peste 34 de limbi.
- Despre Autor
- 
                        Thinkers 50, clasamentul global al celor mai importanţi gânditori din domeniul managementului, îi plasează pe Nordström şi Ridderstråle, autorii Funky Business, pe locul 9 în întreaga lume şi pe prima poziţie în Europa în anul 2005. Dr. Kjell Nordström este profesor la Stockholm School of Economics, un adevarat guru al lumii business, care preferă ca într-o lume a costumelor gri ce nu deţin toate răspunsurile, să umble ras în cap şi îmbrăcat în negru, scriind şi vorbind în metafore pline de culoare. Are o experienţă de peste 20 de ani în lucrul cu companii multinaţionale unde a fost consultant, colaborând într-o vreme şi cu guvernul Tony Blair. Aria sa de expertiză acoperă zona de strategie corporativă, companii multinaţionale şi fenomenul de globalizare. Kjell Nordström ţine prelegeri în toată lumea şi este considerat un „rebel cu o cauză”. Conferinţele sale combină rigoarea academică cu logica şi gândirea „funky-free”. Dr. Jonas Ridderstråle este unul dintre cei mai importanţi membri ai noii generaţii de guru de business din Europa. El înfruntă nebunia şi hiperbola ce marchează economia mondială, iar farmecul sau este global. Jonas s-a bucurat de o enormă atenţie din partea instituţiilor media din întreaga lume. În martie 2004 el a fost invitat de CNN în cadrul programului Global Office pentru un lung interviu care a dezbătut ideile prezentate în cărţile sale. Dr. Ridderstråle a fost de asemenea prezentat în revistele Fortune, Fast Company, Time Magazine, Financial Times, Stern, Paris Match şi multe alte publicaţii de pe tot globul. Studiile sale sunt axate pe modele organizaţionale şi stiluri de leadership noi şi au fost publicate în jurnale academice de marcă, precum Business Strategy Review, Organization Science şi CritcalEYE Magazine. Jonas a contribuit la best-seller-ul The Financial Times Handbook of Management and Business: The Ultimate Resource. 
- Opinia cititorilor
- 
                        - Cititi cartea pana la final si o sa ramaneti cu o surpriza placuta - Adelina (14.12.2011)
- 
                    Da, e o carte relaxanta, realista, simpla si clara.
 Nu o sa-ti spuna prea multe lucruri din cele pe care nu le stii dar o sa-ti confirme ca ceea ce gandesti, gandesti bine.
 E o surpriza placuta
 
- Cuprins
- 
                        CuprinsCuvânt înainte
 Prefaţă la ediţia originală
 1. Vremuri funkyBătălia creierelor
 A treia revoluţie a cunoaşterii
 Revoluţii reevaluate
 Afacerile funky sunt cu adevărat globale
 Afacerile funky înseamnă mai multă competiţie pentru orice şi peste tot
 Afacerile funky necesită o căutare constantă a diferenţierii
 Afacerile funky necesită inovaţie organizaţională
 Afacerile funky pun în centru managementul şi leadership-ul
 Afacerile funky ne dau nouă puterea
 În viitorul funky2 Forţele funk-uluiTehnologia, interminabila secvenţă
 Date digitale
 Vise digitale
 Instituţiile: refacerea mausoleelor
 Instituţia capitalismului
 Statul naţional
 Partidele politice
 Întreprinderea eternă
 Familia
 Valorile: de la telescoape la caleidoscoape
 Valorile legate de muncă
 Fuziune în satul global
 Vidul spiritual
 Deregularizarea vieţii: condamnaţi la libertate
 Confruntarea cu haosul
 3. Satul funkySocietatea surplusului
 Mania pieţei
 Oferta fără sens
 Comunicarea fără costuri
 Întoarcerea clientului cu pretenţii
 Cursa pentru captarea atenţiei
 Acum — societatea în timp real
 Epoca licitaţiilor
 Softotal: societatea bazată pe forţa creierului
 Competiţia bazată pe competenţă
 Peste tot: societatea interconectată la nivel global
 Vestul îndepărtat
 Orientul îndepărtat
 Estul aprop(r)iat
 Sub nasul nostru
 Etc.
 Lideri şi leneşi
 Societatea neclară
 Societatea fragmentată
 Polarizarea
 Tribalizarea
 Individualizarea
 Societatea de cuvinte-compuse
 Învingătorul ia tot
 Competiţia bazată pe reţetă
 4. Funky Inc.Funky Inc. ştie să focalizeze
 Focalizarea restrânge aria de relevanţă
 Focalizând, te goleşti pe dinăuntru
 Când focalizezi, ai o ţintă
 Funky Inc. are forţă de acţiune
 Forţa internă
 Forţa industrială
 Forţa internaţională
 Funky Inc. e inovatoare
 Inovează prin reinventarea strategiei
 Inovează prin viteză
 Inovează prin isteţime
 Să-ţi ignori şi să-ţi asculţi clienţii
 Să combini eterogenitatea cu omogenitatea
 Funky Inc. este heterarhică
 Modelul funky
 Şapte caracteristici ale firmei funky
 Reţeta succesului?
 5 Voi, cei funkyLeadership-ul de substanţă
 Direcţia: lămureşte-mă
 Experimentarea: iartă-mă
 Educaţia: dezvoltă-mă
 Personalizarea: dă-mi atenţie
 Arată-te aşa cum eşti
 Fii unic
 Încorporează
 Fă-ţi conexiuni
 Managementul de vis e managementul visurilor
 6 Te simţi funkyMaterial pentru fanteziile nocturne
 De la localizare la organizare
 Economii pentru suflet
 Inovaţia infinită
 Strategii de senzaţie
 Construirea întreprinderii emoţionale
 Media nu câştigă niciodată
 Note
 Credite pentru fotografii şi ilustraţii
 
            

