Concurenţa într-o lume plată

Cum să construim o companie într-o lume fără graniţe
  • Titlul original: Competing In A Flat World
  • Ediția I 2009
  • Traducător: Eliza Bădescu
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 288 pagini
  • ISBN: 978-973-88750-6-7

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Într-o lume plată, totul se schimbă … mai ales calităţile de care ai nevoie pentru a conduce o companie de top. Succesul nu constă doar în forţa companiei în sine, mult mai important este la ce se poate conecta aceasta. Aflaţi secretul companiei Li & Fung, cea care şi-a dovedit succesul înregistrând un profit de 8 miliarde de dolari din articole vestimentare şi alte bunuri destinate mărcilor de renume şi retailerilor – fără a deţine nici măcar o singură fabrică.

Victor Fung, William Fung şi Jerry Wind dezvăluie modul în care Li & Fung a înlocuit infrastructura „de modă veche” şi punctele de lucru care aveau un număr imens de angajaţi cu o reţea fluidă care poate crea, fabrica şi livra oriunde, aproape orice. Cheia succesului în această lume este un set de principii destinate „orchestrării reţelei”, descris pentru prima dată în această carte. Autorii examinează felul în care aceste principii pot fi aplicate în procesul de fabricare, în servicii, precum şi în alte industrii. Vă arată cum puteţi construi şi orchestra propria reţea de talie mondială.

  • Concuraţi „reţea vs. reţea“ – şi câştigaţi!
  • Creaţi o „mică-mare“ companie care combină proporţia cu mobilitatea.
  • Stabiliţi relaţii la distanţă, dar strânse, cu furnizorii.
  • Menţineţi echilibrul între control şi putere, stabilitate şi inovaţie.
  • Gestionaţi „urcuşurile şi coborâşurile“ din lumea plată – începând de la politică până la terorism.

Li&Fung a fost un pionier în crearea şi gestionarea organizaţiilor destinate unei lumi fără graniţe. Această carte reflectă o înţelepciune pe care companiile vor trebui să o adopte pentru a atinge succesul în următoarea etapă globală.

Kenichi Ohmae, autor al cărţilor Lumea fără graniţe şi Următoarea etapă globală

Lumea plată care a rezultat în urma globalizării lanţurilor de valoare determină o trecere fundamentală de la strategii şi modele de afacere centrate pe companie la strategii centrate pe reţea. Această carte oferă o viziune revoluţionară privind modul în care Li & Fung a construit modele de afaceri centrate pe reţea care s-au dovedit a fi şi profitabile şi rezistente. Pentru directorii şi analiştii care se întreabă încotro ne îndreptăm, această carte furnizează elementele-cheie de succes pentru strategiile bazate pe reţele şi inovaţiile pe care autorii sunt pe cale să le implementeze. De altfel, o realizare extraordinară!

Paul R. Kleindo
Despre Autor

Prof. Victor K. Fung 
Preşedinte al trustului Li & Fung şi vicepreşedinte al Camerei Internaţionale de Comerţ. Deţine titlul de doctor în ştiinţe acordat de Universitatea Harvard.

Prof. William K. Fung 
Managing Director al trustului Li&Fung. Fost preşedinte al Camerei Generale de Comerţ din Hong Kong şi al Asociaţiei Exportatorilor din Hong Kong. Deţine un MBA acordat de Harvard Business School.

Yoram (Jerry) Wind
Profesor la Institutul Lauder şi profesor de marketing la Wharton School, Universitatea din Pennsylvania. Este expert, consultant şi lector în domeniul comportamentului de preluare a afacerilor, segmentarea pieţii şi strategii de marketing. Printre cărţile lui se numără „Puterea gândirii imposibile“. Deţine titlul de doctor în ştiinţe acordat de Universitatea Stanford.

Opinia cititorilor
Cuprins

Mulţumiri

Prefaţă

1. Necesitatea absolută a orchestrării

Partea I

Punct de interes: firma şi reţeaua

2. Orchestrarea unei reţele

3. Concurenţa reţea contra reţea

Partea a II-a

Management: control şi delegare de responsa bilităţi

4. Asumarea responsabilităţii pentru întregul lanţ

(fie că îl deţineţi sau nu)

5. Delegarea de responsabilităţi unor „mici John Waynes“ pentru a crea o mică-mare companie

6. Fixarea obiectivului pe trei ani pentru realizarea unui echilibru între stabilitate şi inovaţie

7. Construirea companiei în jurul clientului

8. Aplică regula 30/70 pentru a crea organizaţii detaşat-strânse

Partea a III-a

Performanţă: specializare şi integrare

9. Poţi câştiga cei „3 dolari“ privind lucrurile din altă perspectivă

10 Vânzarea către sursă prin conectarea marketingului la operaţiuni

Partea a IV-a

Implicaţii determinate de politică şi practică

11. Politică — elaborarea unei afaceri globale într-o lume formată din state-naţiuni

12. Practica: o pârghie pentru a mişca lumea

Concluzii

Addenda

Note