În rețea

De ce sharing-ul reprezintă viitorul afacerilor
  • Editia I 2011
  • Traducator: Mihaela Sofonea
  • 14,5 x 20,5 cm
  • 272 pagini
  • Pret: 47,20 lei
  • ISBN: 978-973-1931-64-7
  • Disponibilitate: În stoc
47,20 lei
+ Adaugă la wishlist
  • În rețea de Lisa Gansky este prima carte din Co-Lecția de Antreprenoriat, un proiect al editurii Publica, susținut de UniCredit Țiriac Bank și promovat de revista Money Express.

    Afacerile tradiţionale urmează o formulă simplă: crearea unui produs sau a unui serviciu, vânzarea acestuia şi încasarea banilor. Însă în ultimii câţiva ani, a prins contur un model fundamental diferit – unul în care consumatorii au mai multe opţiuni, mai multe instrumente, mai multe informaţii şi mai multă forţă. Lisa Gansky, antreprenoare care face pionierat în domeniu, îl denumeşte „The Mesh” (Businessul „în reţea”), dezvăluindu-ne motivele pentru care acest model va domina în curând viitorul afacerilor.

    Cartea vorbeşte despre o imensă oportunitate care a pus deja în mişcare afacerile recent înfiinţate, reînnoindu-le pe cele vechi. Ea reprezintă totodată un ghid esenţial al noului val de comerţ bazat pe tehnologiile informatice, unul care, pe lângă faptul că e foarte sensibil la problematica mediului înconjurător, ajută la formarea şi dezvoltarea comunităţilor.

    Lisa Gansky demonstrează cum, folosindu-se de ultimile instrumente de comunicare digitală, companiile „în reţea” schimbă din temelii o serie întreagă de domenii de activitate. Câteva exemple:

     > thredUP facilitează schimburile de haine pentru copii prin intermediul serviciilor de curierat.

    > Kickstarter pune în legătură artiştii care au nevoie de finanţare cu mici sponsori, dornici să le acorde sprijinul necesar.

    > Groupon exploatează puterea colectivă de cumpărare, oferind zilnic reduceri celor cinci milioane de abonaţi ai săi.

    Companiile „în reţea” utilizează mijloacele de comunicare socială, reţelele wireless şi datele extrase din toate sursele disponibile, pentru a le furniza oamenilor bunuri şi servicii exact în momentul în care au nevoie de ele, fără povara şi cheltuielile pe care le presupune regimul de proprietate clasic. Gansky vă arată cum puteţi face o mulţime de bani, construind branduri credibile şi comunităţi puternice, ajutându-vă clienţii să cumpere mai puţin şi să utilizeze mai mult.

    "Lisa Gansky anticipează oportunităţile latente şi vorbeşte despre un viitor care pare imposibil... până când îţi dai seama că e deja iminent." Seth Godin, autorul bestsellerului Triburi (Publica, 2010)

    "În reţea pune în lumină mutaţia radicală pe care a generat-o lumea noastră tot mai interconectată. Iar experienţa practică a autoarei întăreşte adevărul celor spuse. O lectură esenţială pentru toţi cei care activează în lumea afacerilor." John Donahoe, CEO al companiei eBay

    "Această carte ne oferă o introducere actuală şi relevantă asupra realitaţii şi importanţei companilor „în reţea”, organizaţii care furnizează produse şi servicii prin intermediul sharing-ului, al implicării comunitariste şi în baza unei culturi a încrederii." Craig Newmark, fondatorul reţelei Craigslist

    "Lisa Gansky susţine într-un mod convingător noua logică concurenţială a sharing-ului şi ne arată cum putem construi nu doar o companie, ci un întreg ecosistem de afaceri în jurul acestui concept." Daniel H. Pink, autorul cărţilor Drive şi A Whole New Mind

    "Cartea vă va obliga să luaţi notiţe, făcându-vă apoi să intraţi în acţiune." Seth Godin

  • Lisa Gansky este în primul rând o antreprenoare de succes, o inovatoare şi o pionieră a afacerilor pe internet. Este membru fondator şi CEO a numeroase companii care activează pe internet, precum GNN şi Ofoto.

    La GNN, Lisa a creat primul website comercial, un cadru care a permis, în premieră, realizarea tranzacţiilor online şi advertisingul bazat pe internet. La Ofoto, a dezvoltat cel mai mare serviciu de photo sharing pentru consumatori, cu peste 56 de milioane de clienţi în toată lumea. Proiectul a fost vândut ulterior companiei Kodak. Acesta a fost primul serviciu online care a asociat photo sharing-ul cu reţelele de socializare.

    În momentul de faţă, Lisa Gansky oferă consultanţă şi este investitor în cadrul câtorva companii care cultivă iniţiativa socială – New Resource Bank, Squidoo, Convio, TasteBook, MePlease, Slide, Instructables şi Greener World Media.

    Este membru cofondator al Dos Margaritas, iniţiativă socială interesată de conservarea mediului înconjurător. În prezent, locuieşte în Napa, California.

  • Adaugă primul comentariu al acestui produs