Karaoke Capitalism

Management pentru omenire
  • Ediția I 2007
  • Traducător: Monica Şerban
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 368 pagini
  • ISBN: 978-973-88365-2-5

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

După o îndelung aşteptată continuare a best-sellerului internaţional Funky Business, Jonas Ridderstrale şi Kjell Nordström lansează un nou manifest despre cum să reuşim în lumea capitalismului de tip karaoke. Economia karaoke este dominată de indivizi care dispun de variante nelimitate. Problema pentru lumea de afaceri este ca acest club de tip karaoke este printre altele şi caminul celor lipsiţi de idei. Imitatori peste tot. Doar imaginaţia şi inovaţia pot evidenţia societăţile, organizaţiile şi indivizii.

Karaoke Capitalism reprezintă o chemare la luptă. Kjell şi Jonas sunt rebeli cu o cauză. Prin combinaţia lor neortodoxa între rigoarea academică, logica puternică şi gândirea funky ei rescriu înca o dată legile pentru evoluţionari.

Aceasta carte este un exercitiu fantastic pentru spirit. Eliberează-ţi mintea! Cartea vorbeşte despre cum să concurăm competenţele, cum să creăm un capitalism cu caracter şi cum sa avem o viata extraordinara in timp ce ne castigam existenta muncind.

Cartea reprezintă o lectură obligatorie pentru cei care doresc să devină un original de prima mana al propriei lor persoane, şi nu o copie a altora.

Dacă aţi iubit Funky Business la fel de mult ca şi mine, veţi iubi Karaoke Capitalism. Ciudat? Cu siguranţă. Diferit? Aproape sigur. Dar, dacă doriţi să vă re-creaţi imaginea companiei şi a carierei dumneavoastră, atunci acesta este un punct de plecare provocator.

Tom Peters, guru de management,
autor al Brand You 50 şi The Circle of Innovation.
Despre Autor

Thinkers 50, clasamentul global al celor mai importanţi gânditori din domeniul managementului, îi plasează pe Nordström şi Ridderstråle, autorii Karaoke Capitalism, pe locul 9 în întreaga lume şi pe prima poziţie în Europa în anul 2005.

Dr. Kjell Nordström este profesor la Stockholm School of Economics, un adevarat guru al lumii business, care preferă ca într-o lume a costumelor gri ce nu deţin toate răspunsurile, să umble ras în cap şi îmbrăcat în negru, scriind şi vorbind în metafore pline de culoare. Are o experienţă de peste 20 de ani în lucrul cu companii multinaţionale unde a fost consultant, colaborând într-o vreme şi cu guvernul Tony Blair. Aria sa de expertiză acoperă zona de strategie corporativă, companii multinaţionale şi fenomenul de globalizare. Kjell Nordström ţine prelegeri în toată lumea şi este considerat un „rebel cu o cauză”. Conferinţele sale combină rigoarea academică cu logica şi gândirea „funky-free”.

Dr. Jonas Ridderstråle este unul dintre cei mai importanţi membri ai noii generaţii de guru de business din Europa. El înfruntă nebunia şi hiperbola ce marchează economia mondială, iar farmecul sau este global. Jonas s-a bucurat de o enormă atenţie din partea instituţiilor media din întreaga lume. În martie 2004 el a fost invitat de CNN în cadrul programului Global Office pentru un lung interviu care a dezbătut ideile prezentate în cărţile sale. Dr. Ridderstråle a fost de asemenea prezentat în revistele Fortune, Fast Company, Time Magazine, Financial Times, Stern, Paris Match şi multe alte publicaţii de pe tot globul. Studiile sale sunt axate pe modele organizaţionale şi stiluri de leadership noi şi au fost publicate în jurnale academice de marcă, precum Business Strategy Review, Organization Science şi CritcalEYE Magazine. Jonas a contribuit la best-seller-ul The Financial Times Handbook of Management and Business: The Ultimate Resource.

Opinia cumpărătorilor
. - (16.07.2010)
“In prima faza, Karaoke Capitalism mi-a atras atentia de pe taraba de carti prin titlul intrigant si prin coperta care infatiseaza imaginea celor doi autori “ciudati”, asa cum ii numeste chiar in prefata cartii, Tom Peters, celebrul specialist in management si marketing. Trecand insa de impactul vizual al copertii, care pare la un moment dat chiar o coperta de revista tabloid, intri in esenta notiunii de Karaoke Capitalism. Momentul in care am citit cartea era unul in care majoritatea pietelor erau in crestere, capitalismul era un sistem perfect, iar termenul “criza” nu aparuse deloc in terminologia curenta. Nu m-as fi gandit la momentul in care am parcurs cartea, la faptul ca ideile celor doi autori imi vor fi extrem de utile in anii dificili care urmau. Ideea cartii este simpla: imaginatia si inovatia sunt singurele elemente care te pot diferentia si te pot tine in cursa pentru victorie , intr-o perioada in care capitalismul isi mai arata si o parte din imperfectiunile sale.
Titlul este extrem de elocvent: citind aceasta carte este ca si cum ai redescoperi nuantele mediului economic capitalist, pe silabe, exact ca la un karaoke in care bila trece pe deasupra cuvintelor cantectului. Iar daca pana la finalul cantectului/cartii, poti tine rimtul, te poti numi un individ inovativ.”
Cuprins

Prefaţă

1. Solouri nesfârşite

Muzica alegerii
Bine aţi venit în era individului
Voi alegeţi
Aptitudini, fiori şi verzişori
Stilul karaoke capitalism

2. Eliberaţi de roboţi

Individul şi maşina
Tu = ATCG
Noul Eu de pe net
Transparenţa activează talentul

3. Schimbarea regulilor

La cine să apelăm?
Golirea templului
Demolarea turnului
Înapoi în piaţa centrală
Bowling de unul singur
O rapsodie boemă gay
Proscrişi într-o lume fără legi

4. Băieţi şi fete à la Madonna

Semnificaţia superficialităţii
Triburile şi noi
Ia urma tribului

5. O epocă anormală

Economia dublă
O schimbare de perspectivă
Crimă şi pedeapsă
Diviziunea muncii
Trudă şi durere
Epuizează-te!
Mahmureli, sindrom jet-lag şi insomnii

6. Talentul preia puterea

Şmecherii conduc
Jugul impus de talent
Robin Hood n-a murit
Elita revoltată
Autoselecţionare şi autoamăgire
(R)evoluţia are nevoie de timp

7. Clientul la putere

Legea de fier a informaţiei
O lume imperfectă; pieţe perfecte
Stilul meu
Asediul clienţilor

8. Capitaliştii urlă

Baloanele se sparg
Inamicul nr. 1 al profitului
Războiul pe două fronturi

9. Reţelele înţelepciunii

Autopsia şi matricea
Noul peisaj al cunoaşterii
Firmă japoneză. Sediul central în America. Ei şi ce?
Două câte două
Creierul bombă explodează
Învinge-i pe cei mai buni înainte de termen
Principiile jocului Lego
Mort sau viu

10. Inovaţie Inc.

Talentul e ciudat
Găselniţe
Transfuzii cu talent
O echipă de valoare cu membri valorizaţi
Cine-i sărută pe broscoi?
Masculin versus feminin
Fiori la limită
Oferă direcţie
O idee genială
Angajează atitudinea
Daţi-mi un motiv solid
Dedicat dialogului
Vorbe, vorbe, vorbe
Un pas înainte, unul înapoi
Regulile creaţiei
Experimentează sau dă-ţi duhul
Maeştrii erorilor
În interiorul templului încrederii

11. Sfântul Graal al afacerilor

Monopolurile de tip „moonwalking“
Indestructibil Inc.
Monopolurile viitorului
Fit & sexy

12. Modele cu creiere

Modele Inc.
Machiajul modelelor
Crearea modelelor
Manevrarea perfectă a modelelor
Logica fuzzy
Glorioasa anatomie a supermodelelor
Fit pentru viitor

13. Stări de spirit care contează

Stări de spirit Inc.
Afacerile e-moţionale
Sinovaţia
Cele 7 tipuri de stări P
Raiul şi Iadul
Clădeşte-ţi brandul ori vei fi excomunicat
Proiectează o experienţă ori te vei dezumfla

14. Cum să faci faţă modelelor cu toane

Ruleta timpului
Reinventarea inovaţiei
Redinamizarea corporaţiei
Cele 10 porunci ale leadership-ului karaoke

15. Desprinde-te de karaoke

Lumea reală
Libertatea de a alege sau de a pierde
Egourile au aterizat
Despre turnuri, temple şi pieţele centrale
Un pumn de dolari
Eficienţă şi empatie, uniţi-vă!
Să revenim cu picioarele pe pământ

Note
Fotografii