Designul lucrurilor de zi cu zi

  • Editia I 2010
  • Traducator: Mihaela Sofonea
  • 14.5 x 20.5 cm
  • 360 pagini
  • Pret: 47,20 lei
  • ISBN: 978-973-1931-19-7
  • Disponibilitate: Stoc epuizat
47,20 lei
+ Adaugă la wishlist
  • Deseori ne aflăm în faţa unei uşi care nu se deschide din prima încercare. La propriu. Pentru că trebuie să tragem sau să împingem, nu se ştie. Sau suntem în faţa unui aparat cu multe butoane şi butonaşe, care nu ştim exact la ce servesc. Eroare de design, ne spune autorul acestei cărţi, care susţine că designul trebuie să ţină cont de nevoile utilizatorului şi de principiile psihologiei cognitive.

    Bestseller în Statele Unite, tradusă în 8 limbi, Designul lucrurilor de zi cu zi este un manual perfect în care sunt discutate pe larg aspectele cognitive ale designului, cu exemple de design corect şi incorect şi reguli simple pe care designerii le pot folosi pentru a îmbunătăţi relaţia dintre utilizator şi obiecte de toate felurile, de la maşini şi calculatoare până la telefoane şi uşi.

    "Designul se poate să fie limita superioară a avantajului competitiv. Cartea aceasta e o bucurie: amuzantă şi extrem de importantă."

    Tom Peters

    "Norman pledează împotriva ignorării nevoilor utilizatorilor, care conduce la obiecte prost concepute şi prost proiectate. Cartea lui inaugurează o eră nouă a aşteptărilor şi obişnuinţelor utilizatorilor, o schimbare la care producătorii vor fi obligaţi să răspundă. Apăsători de butoane din toată lumea, uniţi-vă!"

    Los Angeles Times

    "Mă interesează doar acele provocări în cazul cărora cred că am de spus ceva original, pentru că pot veni cu un nou punct de vedere sau pot alătura lucruri în feluri în care nu s-a gândit nimeni că e posibil. Vreau să fiu cu un pas înainte. De-asta sunt interesat acum de aspectele de design ale secolului XXI."

    Donald A. Norman
  • Prefaţă la ediţia din 2002

    Prefaţă

    1. Psihopatologia lucrurilor de zi cu zi

    2. Psihologia acţiunilor de zi cu zi

    3. Cunoaşterea din minte şi din lume

    4. A şti ce să faci

    5. A greşi e omeneşte

    6. Provocarea designului

    7. Designul centrat pe utilizator

    Note

    Sugestii bibliografice

    Bibliografie

  • Donald Arthur Norman este profesor emerit de ştiinţe cognitive la University of California şi profesor de ştiinţe informatice la Northwestern University, unde e co-director al Segal Design Institute şi al programului de MBA + Engineering al Kellogg School şi Northwestern Engineering.

    Este consultant pentru mai multe companii, printre care boardul editorial al faimoasei Encyclopædia Britannica şi Chicago Institute of Design. În prezent, se ocupă de consultanţă, profesorat şi scris, fiind autorul a peste 12 cărţi despre design şi despre psihologia cognitivă, printre care Emotional Design, The Invisible Computer şi Design of Future Things.

    E co-fondator al Nielsen Norman Group, o firmă de consultanţă pentru companiile care-şi doresc „umanizarea” produselor şi serviciilor. A fost vicepreşedinte al Grupului de Tehnologie Avansată din cadrul Apple Computer şi director la Hewlett Packard.

  • Adaugă primul comentariu al acestui produs