Un fiu al publicităţii

  • Titlul original: Fils de Pub
  • Ediția I 2008
  • Traducător: Dora Duţă
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 240 pagini
  • ISBN: 978-973-88365-7-0

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Dacă este să-l credem pe Jacques Séguéla, “comunicăm numai prin injecţii de imaginar”. Într-o asemenea stare de lucruri, publicitatea are o poziţie privilegiată: “defrişează fantasmele oamenilor”, ne proiectează într-o “vârstă a visului”, pregateşte “noul opium al popoarelor”…

Trebuie să ne întoarcem la copilărie, să ne rafinăm instrumentele de căutare a fericirii. Ca să ne convingă, Jacques Séguéla îşi reaminteşte discuţii cu presedinţi de state, cu directori de companii, cu tovarăşi din copilărie.

Mai mult, detaliază efervescent principiile altor teritorii ale spiritualităţii moderne decât publicitatea. Căci, dacă, “lumea în care ştirea senzaţională e mai importantă decât viaţa unui om care şi-a pierdut capul”, salvarea nu poate veni decât de la miracol, miracolul comunicării.

Despre Autor

Jacques Séguéla (n. 1934) a făcut studii de farmacie; a abandonat o carieră în domeniu devenind reporter la “France Soir”, apoi redactor-şef la “Paris Match”.

A intrat în publicitate în 1970, când a creat o agenţie de publicitate (RSCG) împreună cu Bernard Roux, Alain Cayzac şi Jean-Michel Goudard. RSCG a fuzionat cu Eurocom în 1991 şi a devenit Havas-Advertising în 1996 (Séguéla, vicepreşedinte).

A creat şi condus campanii celebre pentru Citroën, Carte Noire, Carrefour.

Seguela a devenit faimos şi pentru campaniile prezidenţiale ale lui François Mitterand (La force tranquille, Génération Mitterand).

Jacques Séguéla stă la originea întâlnirii între Nicolas Sarkozy şi Carla Bruni.

Opinia cititorilor
Cuprins

Prima casetă. Reglaj

Primul spot. Mulţumesc, tată, mulţumesc, mare

Al doilea spot. Adio, Grand Sachem

Al treilea spot. Trezeşte-te, fiu al publicităţii

A doua casetă. Prim-plan

Al patrulea spot. Rădăcinile viitorului

Al cincilea spot. Dezlănţuirea

Al şaselea spot. Videomania

Al şaptelea spot. Nebunia calculatoarelor

Al optulea spot. Viitorul mass-mediilor

A treia casetă. Accelerat

Al nouălea spot. Viitorul e în stele

Al zecelea spot. Minţi zdruncinate

Al unsprezecelea spot. Destinaţia: planeta Dorinţă

Al doisprezecelea spot. „Atenţie, decalăm!“

Al treisprezecelea spot. Homo communicans

A patra casetă. Finale

Al paisprezecelea spot. Mulţumesc, publicitate