Un fiu al publicităţii

  • Editia I 2008
  • Traducator: Dora Duţă
  • 14.5 x 20.5 cm
  • 240 pagini
  • Pret: 30,83 lei
  • ISBN: 978-973-88365-7-0
  • Disponibilitate: Stoc epuizat
30,83 lei
+ Adaugă la wishlist
  • Dacă este să-l credem pe Jacques Séguéla, “comunicăm numai prin injecţii de imaginar”. Într-o asemenea stare de lucruri, publicitatea are o poziţie privilegiată: “defrişează fantasmele oamenilor”, ne proiectează într-o “vârstă a visului”, pregateşte “noul opium al popoarelor”…

    Trebuie să ne întoarcem la copilărie, să ne rafinăm instrumentele de căutare a fericirii. Ca să ne convingă, Jacques Séguéla îşi reaminteşte discuţii cu presedinţi de state, cu directori de companii, cu tovarăşi din copilărie.

    Mai mult, detaliază efervescent principiile altor teritorii ale spiritualităţii moderne decât publicitatea. Căci, dacă, “lumea în care ştirea senzaţională e mai importantă decât viaţa unui om care şi-a pierdut capul”, salvarea nu poate veni decât de la miracol, miracolul comunicării.

  • Prima casetă. Reglaj

    Primul spot. Mulţumesc, tată, mulţumesc, mare

    Al doilea spot. Adio, Grand Sachem

    Al treilea spot. Trezeşte-te, fiu al publicităţii

    A doua casetă. Prim-plan

    Al patrulea spot. Rădăcinile viitorului

    Al cincilea spot. Dezlănţuirea

    Al şaselea spot. Videomania

    Al şaptelea spot. Nebunia calculatoarelor

    Al optulea spot. Viitorul mass-mediilor

    A treia casetă. Accelerat

    Al nouălea spot. Viitorul e în stele

    Al zecelea spot. Minţi zdruncinate

    Al unsprezecelea spot. Destinaţia: planeta Dorinţă

    Al doisprezecelea spot. „Atenţie, decalăm!“

    Al treisprezecelea spot. Homo communicans

    A patra casetă. Finale

    Al paisprezecelea spot. Mulţumesc, publicitate

  • Jacques Séguéla (n. 1934) a făcut studii de farmacie; a abandonat o carieră în domeniu devenind reporter la “France Soir”, apoi redactor-şef la “Paris Match”.

    A intrat în publicitate în 1970, când a creat o agenţie de publicitate (RSCG) împreună cu Bernard Roux, Alain Cayzac şi Jean-Michel Goudard. RSCG a fuzionat cu Eurocom în 1991 şi a devenit Havas-Advertising în 1996 (Séguéla, vicepreşedinte).

    A creat şi condus campanii celebre pentru Citroën, Carte Noire, Carrefour.

    Seguela a devenit faimos şi pentru campaniile prezidenţiale ale lui François Mitterand (La force tranquille, Génération Mitterand).

    Jacques Séguéla stă la originea întâlnirii între Nicolas Sarkozy şi Carla Bruni.

  • Adaugă primul comentariu al acestui produs