The Tipping Point

Cum lucruri mici pot provoca schimbări de proporţii
  • Traducator: Sabina Dorneanu
  • 14.5 x 20.5 cm
  • 288 pagini
  • Pret: 47,20 lei
  • ISBN: 978-973-88749-5-4
  • Disponibilitate: În stoc
47,20 lei
+ Adaugă la wishlist
  • The Tipping Point oferă o cale eficientă spre a înţelege tiparul invizibil pe baza căruia se lansează diverse comportamente contagioase. De la lansarea tendinţelor în modă la fenomenul zvonurilor, ideile, produsele, mesajele şi comportamentele se răspândesc precum viruşii afectând starea de bine a oamenilor, instituţiilor, societăţii.

    The Tipping Point este biografia unei idei, iar această idee este foarte simplă. Cea mai bună cale de a înţelege apariţia tendinţelor în modă, fluxul şi refluxul mareelor de delincventă sau, de ce nu, transformarea unor cărticele necunoscute în nişte best-seller-uri ori afluxul de adolescenţi care fumează, fenomenul zvonurilor care merg din gură-n gură şi toate celelalte schimbări misterioase care se petrec în viaţa de zi cu zi este să le privim ca pe nişte epidemii. Ideile, produsele, mesajele şi comportamentele se răspândesc exact la fel ca viruşii.

    O scriere inovatoare excelentă, un studiu neconvenţional su perb al acestui fenomen atât de puţin înţeles, epidemia socială.

    Daily Telegraph

    Ca manual pentru afaceri, The Tipping Point este cu adevărat excepţional, abundând în tot felul de teorii noi despre ştiinţa manipulării.

    Aaron Gell, Tune Aut

    Gladwell argumentează cu pasiune şi elocvenţă în favoarea teoriei conform căreia modificările minore, atent concepute şi inteligent puse în aplicare, pot declanşa consecinţe majore pentru indivizi, organizaţii şi comunităţi.

    Barry Glassner, Los Angeles Times Book Review

    Gladwell este inteligent, convingător, bine informat şi provocator... The Tipping Point este plin de idei interesante.

    Observer (UK)

    După ce-am citit cartea aceasta, m-am gândit bine la propria mea afacere şi întrevăd acum mai multe oportunităţi pentru activităţile la scară mică, de anvergură redusă. Merită să fie citită de către cei care lucrează în marketing şi de către cei ce studiază natura umană.

    Phil Riley, Marketing (UK)

    Avântul ideilor lui Gladwell ne captivează imaginaţia.

    Jon Garelick, Boston Phoenix

    O lectură captivantă pentru cititorul obişnuit, lucrarea lui Gladwell este o binefacere nesperată pentru oamenii de afaceri care caută surse de inspiraţie ca să-şi transforme ideile în nişte mode populare.

    Publishers Weekly

    Pur şi simplu fascinantă şi nu de puţine ori surprinzătoare... e genul de carte cu care îţi poţi regala prietenii în săptămânile ce vin, citând tot felul de fraze stupefiante, şi în plus are potenţialul de a fi un instrument practic puternic pentru oricine vrea să propage o idee sau să promoveze o campanie.

    Scotland on Sunday (UK)

    Supoziţia care stă la baza cărţii lui Gladwell este aceea că mişcări în aparenţă subtile pot produce rezultate uluitor de ample şi rapide... The Tipping Point se poate dovedi a fi un text influent în cercurile activiştilor politici.

    Timothy Noah, Washington Monthly

    http://www.gladwell.com

  • Introducere

    Capitolul 1. Cele trei reguli ale epidemiilor

    Capitolul 2. Legea Minoritarilor: Conectorii, Experţii şi Vânzătorii

    Capitolul 3. Factorul de Aderenţă: Serialele pentru copii (Sesame Street, Blue’s Clues) şi virusul educativ

    Capitolul 4. Forţa Contextului (partea întâi): Bernie Goetz şi ascensiunea şi declinul delincvenţei în New York City

    Capitolul 5. Forţa Contextului (partea a doua): Numărul magic 150

    Capitolul 6. Studiu de caz: Zvonurile, pantofii de sport şi importanţa traducerii

    Capitolul 7. Studiu de caz: Sinuciderea, fumatul şi căutarea ţigaretei care nu are aderenţă

    Capitolul 8. Concluzie: Concentrează-te, testează şi convinge-te

    Postfaţă: Lecţiile Punctului Critic din lumea în care trăim

    Note de final

    Mulţumiri

  • Malcolm Gladwell ocupă poziţia 18 în clasamentul global al celor mai influenţi gânditori de management Thinkers 50 – ediţia 2007 – înregistrând o urcare spectaculoasă cu 13 poziţii faţă de ediţia precedentă din 2003.

    Fost reporter pentru revista The New Yorker, Malcolm Gladwell a fost inclus în anul 2005 în clasamentul celor mai influente 100 de persoane organizat de revista Time. Între anii 1987 şi 1996 a fost reporter al Washington Post, unde a tratat subiecte precum business şi ştiinţă, devenind apoi redactor-şef al cotidianului New York City. A absolvit Universitatea din Toronto, specializarea istorie. Este născut în Marea Britanie, a crescut în Ontario/Canada şi locuieşte în prezent la New York.

    Cartea sa The Tipping Point a ocupat locul 1 în clasamentul New York Times Book Review, unde este prezentă de peste 200 de săptămâni. De curând a lansat şi ultima sa carte, Outliers, care se află în pregătire la editura Publica.

    www.gladwell.com

  • - 20.07.2010  
    O alta carte despre buturuga mica?
    O alta carte despre buturuga mica? Recunosc ca acesta a fost primul meu gand la inceputul lecturii cartii, despre care auzisem prin cercurile de publicitari ca e un MUST! Si, pentru ca asistasem la discutii despre the “tipping point” extrapolat la taskuri zilnice, intrand déjà in jargon, am vrut sa descopar cartea…Mindset-ul cu care am inceput (reteta de succes americana, compania mica de garaj care devine gigantul…) s-a schimbat treptat in curiozitate si real interes.



    O carte despre cum o comunitate mica si aparte de tineri poate crea trenduri si creste un business la cote mondiale, o intreaga poveste despre Sesame Street si influenta jocurilor personajelor asupra copiilor, o carte despre dependenta, epidemii, influentatori (constienti sau nu) si despre puterea contextului. As putea spune ca e mai mult decat analiza studiilor de caz. Pe scurt, o carte despre intelegerea comportamentelor si, cel mai important, antrenarea mintii inspre gasirea unor pattern-uri in orice domeniu: business, educatie, moda, media, etc.


    Tipping point este un termen medical, care se refera la momentul in care un virus atinge punctul critic si incepe sa se transforme intr-o epidemie, “the boiling point”, declansatorul. Gladwell se intreaba de ce nu am aplica acelasi termen si in business, politica sociala, publicitate, industrie, etc.? Ideile, comportamentele, noile descoperiri, produse inovatoare (vezi Apple) se transmit la fel ca si virusii. Vorbim de o “epidemie” in orice domeniu in care avem de-a face cu un public relevant si semnificativ.The Tipping Point analizeaza cazuri “epidemice”, observa comportamente, creioneaza pattern-uri si concluzioneaza ca “viralul” poate fi creat, nu e un proces doar la voia intamplarii. Surprinzator pentru multi dintre cititori sau marketeri, mesajul poate fi conceput astfel incat sa devina viral. Nu gasim reteta in cartea lui, ci exercitiul de analiza si de observare a publicului, a mediului, a contextului… Informatie valoroasa, stil aerisit si didactic, analogii inspirate, studii de caz potrivite pentru argumentarea discursului… toate acestea fac din The Tipping Point o carte relevanta si pe care e bine sa o ai in campul vizual in biblioteca, pentru a-ti reaminti ca uneori ideile simple si aparent mici pot face diferenta.
    Pana la urma, The Tipping Point, care a fost timp de cateva luni bune numarul 1 in New York Times Book Review, nu e o doar o alta carte de business.”