În stilul Virgin

Secrete pe care nu le înveți la nicio școală economică

  • Titlul original: Like A Virgin
  • Ediția I 2013, paperback
  • Traducător: Dan Bălănescu
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 336 pagini
  • ISBN: 978-606-8360-47-8

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

În stilul Virgin este un proiect al editurii Publica, susținut de UniCredit Țiriac Bank.

"Nu există o cale mai bună de a învăţa cum să reuşeşti în afaceri decât să înveţi din greşeli – ale tale sau ale altora. Am văzut adesea studii de caz în care se analiza cum şi de ce anumite companii au atins recorduri, şi-au crescut bugetele şi au reuşit dincolo de orice închipuire. Astfel de studii îşi au utilitatea lor, desigur, dar poveştile despre firmele care nu au mers foarte bine mă interesează în mod special. Învăţ mult mai multe din ele.

Unul dintre motivele pentru care companiile Virgin au avut succes de-a lungul anilor este acela că le permitem angajaţilor să facă greşeli – iar apoi să înveţe din ele. Din moment ce structura noastră managerială este total descentralizată, echipele noastre sunt provocate să conducă afacerile ca şi cum ar fi proprietatea lor. Am descoperit că acest lucru creează un grad ridicat de loialitate, devoţiune şi inovare. Când lucrurile merg prost, membrii echipei se simt atât de legaţi de companie încât îşi suflecă mânecile şi se pun pe treabă." RICHARD BRANSON

"Proprietarilor de firme mici le este adesea greu să înveţe cum să gestioneze succesul. Când o firmă merge bine, mulţi patroni/directori generali încep să se axeze exclusiv pe creşterea profitului, indiferent de costuri – abandonând tot ce făcuse odată afacerea specială. De obicei, fondatorul se mută într-un birou mare la etaj şi nu mai pune deloc piciorul în fabrică. Angajaţii care au contribuit la succesul iniţial al companiei descoperă brusc că sunt ultimii care află ce se întâmplă şi că punctele lor de vedere nu mai sunt apreciate sau căutate.

Aşadar, încearcă să te asiguri că firma ta creşte într-un ritm adecvat şi, dacă este posibil, implică-ţi angajaţii în evoluţia ei. Dacă deţii o firmă mică şi te gândeşti la o extindere, spune-le tuturor angajaţilor despre planul tău – include-i pe toţi, de la şoferul de camion şi până la conducerea superioară - şi solicită-le contribuţia. Dacă este posibil, cel mai bine ar fi să analizaţi împreună detaliile extinderii, luând în considerare provocările care stau în calea angajaţilor şi incluzând corecţiile dorite de ei. Principalii câştigători vor fi clienţii, iar rezultatul final va fi cel dorit de toată lumea." RICHARD BRANSON

Argumentul UniCredit Țiriac Bank

Întreaga filosofie de business a lui Richard Branson, pe care o regăsim sintetizată în interviuri și articole publicate în ultimii ani în presa de specialitate, s-a strâns în paginile acestei cărți, iar lecturarea lor este recomandată tuturor celor care cred că a învăța din sfaturile unor guru din domeniu completează cu brio educația instituționalizată.

Despre Autor

RICHARD BRANSON este recunoscut pentru îndrăzneala şi apetitul de a iniţia afaceri noi. Din 1968 încoace a creat peste 360 de companii marca Virgin. A debutat cu o casă de producţie, Virgin Records, care promova artişti necunoscuţi, dar cu potenţial. Acum imperiul Virgin include cărţi de credit, linii aeriene, trenuri sau agenţii de turism. Nu trebuie omise companiile înfiinţate cu gândul la viitorul umanităţii şi la mediul înconjurător: Virgin Health Bank (banca de stocare a materialului genetic, prelevat din ombilicul nou-născuţilor) şi Virgin Fuels (companie al cărei obiect de activitate este descoperirea de combustibili alternativi). Afacerile sale sunt răspândite în Marea Britanie, Statele Unite, Australia, Canada, Asia, Europa şi Africa de Sud. De același autor la editura Publica au mai apărut: Screw it, let's do it. Lecții din școala vieții (2009), Pierderea virginității (2010), Afacerile, dezbrăcate (2011) și Afacerile, pentru oameni (2012).

Recomandări

S-ar putea să fii interesat și de următoarele produse:

Opinia cititorilor