Economia experienței

Orice afacere e o scenă şi tot ce faci e un spectacol
  • Titlul original: The Experience Economy
  • Ediția I 2010
  • Traducător: Mihaela Sofonea
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 421 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-30-2

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Economia experienţei este realizată în parteneriat cu revista BIZ şi susţinută de Pastel Group.

Ce preţuiesc cu adevărat clienţii dumneavoastră? Pentru ce ar plăti un preţ special? Pentru experienţe. O ceaşcă de cafea costă mai mult într-o cafenea la modă decât una pe care ne-o facem acasă tocmai pentru că este important scenariul propus odată cu ceaşca de cafea.

Valoarea pe care o anumită experienţă o are pentru un individ determină valoarea ofertei şi dictează strategia companiilor. Dacă participaţi la competiţie bazându-vă numai pe preţ, pierdeţi în cursa pentru avantajul competitiv.

Bunurile şi serviciile nu mai sunt de ajuns. Cortina urmează să fie ridicată, susţin Pine şi Gilmore, dând la iveală spectacolul Economiei Experienţei – o nouă eră economică şi un model de abordare a lumii afacerilor. Inspiraţi-vă din regulile de joc ale lumii teatrului şi veţi schimba cultura firmei şi viaţa consumatorilor.

Publicată în peste 12 limbi şi considerată una dintre cele mai bune cărţi din toate timpurile,Economia experienţei este manualul cu ajutorul căruia managerii pot începe să regizeze experienţe de neuitat.

"O CARTE GENIALĂ, ABSOLUT ORIGINALĂ."


TOM PETERS

"O PERSPECTIVĂ RELEVANTĂ ŞI  BINEVENITĂ ASUPRA OPORTUNITĂŢILOR CURENTE SAU VIITOARE DIN COMERŢ, DIVERTISMENT ŞI VIAŢA PUBLICĂ. ECONOMIA EXPERIENŢEI DĂ DOVADĂ DE UN BUN SIMŢ IEŞIT DIN COMUN."


Kenneth Wong, preşedinte,
Walt Disney Imagineering

"Economia Experienţei este o carte esenţială: ne ajută să înţelegem de ce simpla oferire a unor servicii nemaipomenite nu mai reprezintă o strategie profitabilă. Pine şi Gilmore vin cu observaţii practice pătrunzătoare, care vor ajuta toate domeniile de activitate să ţină pasul cu noua Economie a Experienţei."


Alan P. Hald, co-fondator al MicroAge

"Chiar şi la 10 ani distanţă de momentul în care a fost scrisă, Economia Experienţeiexpune un model pe care mulţi se tem încă să îl aplice. Dar nu aceştia au construit companii de referinţă, ci cei ce au avut curajul, energia şi viziunea de a-şi pune în scenă un business precum un spectacol."


Ioana Mucenic, Managing Partner Pastel Group


"Lumea se îndreaptă vertiginos spre uniformizare, iar asta înseamnă că toate bunurile inovatoare şi toate serviciile oferite vor fi copiate cu viteza de propagare a sunetului. Pine şi Gilmore privesc dincolo de modelele tradiţionale de afaceri şi ne dau soluţia: diferenţierea prin experienţă. M-au convins că munca este ca teatrul şi că succesul rezultă din crearea experienţelor şi din caracterul unic al fiecărei interacţiuni."


Watts Wacker, fondator FirstMatter
Despre Autor

B. Joseph Pine II
predă la mai multe şcoli de afaceri, printre care şi MIT Sloan School of Management. Este printre promotorii apropierii companiilor de consumatori: unul dintre proiectele în care a fost implicat ca manager IBM a presupus implicarea directă a utilizatorilor şi a partenerilor în procesul de elaborare a sistemului Application System/400 (Premiul Naţional pentru Calitate „Malcolm Baldridge”).

James H. Gilmore
şi-a început cariera la Procter & Gamble şi timp de 10 ani a fost unul dintre consultanţii companiei Cleveland Consulting Associates and Computer Sciences Corporation. Este profesor la Darden Graduate School of Business din cadrul University of Virginia şi lucrează cu companii şi cu organizaţii non-profit pentru stimularea creativităţii.

B. Joseph Pine II şi James H. Gilmore au fondat compania Strategic Horizons LLP. Au scris mai multe articole împreună, publicate în Harvard Business Review, The Wall Street Journal, Strategy & Leadership şi altele. Pe lângă Economia Experienţei, au mai scris The Experience IS the Marketing (2002), Authenticity: What Consumers Really Want (2007).

Opinia cititorilor
O carte care te inspira - (27.10.2011)
Autorii dezvolta pe larg si cu exemple practice ce inseamna pentru o afacere valoarea adaugata si cum poate fi ea obtinuta furnizand clientilor experiente sau transformare.
Cuprins

Cuvânt înainte de Ioana Mucenic


AVANPREMIERĂ Poftiţi pe scenă!


1 Bine aţi venit în Economia Experienţei!
2 Pregătirea scenei
3 Spectacolul trebuie să continue
4 Pregătiţi-vă rolul
5 Experienţa unui sacrificiu mai mic


ANTRACT O experienţă reconfortantă


6 Munca este un teatru
7 Interpretarea formei
8 Acum, jucaţi-vă rolul
9 Clientul este produsul
10 Cum să vă găsiţi rolul în lume


BIS Ieşire, prin dreapta scenei


Note 
Mulţumiri