Efectul de halou

Şi alte opt iluzii economice care îi induc în eroare pe manageri
  • Titlul original: The Halo Effect
  • Ediția I 2010
  • Traducător: Dan Bălănescu
  • Dimensiuni: 14,4 x 20,5 cm
  • 296 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-49-4

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Efectul de halou continuă Colecţia de Leadership, un proiect realizat în parteneriat cu Ziarul Financiar şi susţinut de Coca-Cola Hellenic.

Efectul de halou apare atunci când vânzările şi profiturile unei companii sunt ridicate, iar oamenii ajung să creadă că există o strategie genială, un lider vizionar, angajaţi capabili şi o cultură corporatistă excepţională. Când performanţele se lasă aşteptate, se consideră că strategia este greşită, că managerii sunt aroganţi, angajaţii mulţumiţi de sine, cultura stagnantă. În realitate, nimic nu s-a schimbat: performanţa companiei generează un halou care modelează felul în care îi percepem strategia, conducerea, angajaţii, cultura şi multe altele.

Oferind exemple ale unor companii de vârf precum Cisco Systems, IBM sau Nokia, Rosenzweig demonstrează cât de răspândit este efectul de halou şi identifică alte 8 iluzii, printre care: mirajul corelaţiei şi cauzalităţii; mirajul explicaţiilor unice; mirajul unirii punctelor câştigătoare; mirajul cercetării riguroase; mirajul succesului durabil.

În Efectul de halou, Phil Rosenzweig demască prejudecăţile şi superstiţiile din mediul de afaceri, prezente în presa economică, în cercetarea academică, dar şi în multe bestselleruri care promit să dezvăluie secretele succesului sau calea spre glorie.

"Am fost cucerit de această carte. Dărâmă miturile despre cauzele succesului din literatura despre management, folosind argumente puternice. Ar trebui considerată una dintre cele mai importante cărţi de management din toate timpurile, un antidot la bestsellerurile scrise de diverşi guru care ne furnizează argumente naive şi fals convenţionale." Nassim Nicholas Taleb, autorul cărţii Lebăda neagră

"În Efectul de halou, Phil Rosenzweig ne face un mare serviciu vorbind despre lucruri trecute, îndeobşte, sub tăcere. Analiza lui este un antidot foarte oportun pentru materialele superficiale, formale şi simpliste care par să constituie substanţa curentă a multor cărţi populare despre afaceri. Este cartea potrivită la momentul potrivit." John R. Kimberly, profesor de Studii antreprenoriale la Henry Bower, Wharton School of Business

"Rosenzweig nu doar ridiculizează numeroasele scrieri pseudoştiinţifice din lumea managementului. Ne explică şi de ce sunt atât de slabe şi cum putem învăţa lecţia pe care ele o oferă, în răspăr." John Kay, Financial Times

Despre Autor

Phil Rosenzweig este profesor la Institutul Internaţional pentru Dezvoltarea Managementului (IMD) din Lausanne, Elveţia, unde colaborează cu firme de primă importanţă în probleme de strategie şi organizare.

Născut în California de Nord, Phil a studiat economia la University of California, Santa Barbara, şi administraţia publică la University of California, Los Angeles. După şase ani petrecuţi la Hewlett-Packard, s-a mutat în Philadelphia şi şi-a obţinut doctoratul la Şcoala Wharton, University of Pennsylvania, în 1990. A predat la Harvard Business School timp de şase ani, înainte de a se alătura IDM în 1996.

Recomandări

S-ar putea să fii interesat și de următoarele produse:

Opinia cititorilor
Cea mai buna carte despre management. - (26.09.2020)
Cum teoriile despre management si succes sunt bune doar post actiune si cum mor atunci cand sunt puse in practica.
Surprinzator de fermecatoare - (04.05.2011)
...."ce functioneaza intr-o companie cu niste angajati poate da rezultate diferite in alta parte."
..."in realitate nu stim ce determina un proces decizional optim, avem tendinta de a face aprecieri ....in baza a ceea ce ni se spune despre performanta finala."
"Intotdeauna, despre companiile de succes se va spune ca au o strategie clara, o organizare buna, o cultura corporatista solida si o focalizare pe clienti. Insa daca aceste lucruri determina cresterea performantei sau daca sunt simple consecinte ale performantei, este o alta problema."