Afaceri în stil punk

Încalcă toate regulile după metoda BrewDog
  • Titlul original: Business for Punks
  • Ediția I 2017 paperback, full colour
  • Traducător: Dana Gheorghe
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 256 pagini
  • ISBN: 978-606-722-212-8

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

După ce a petrecut 7 ani pe Atlanticul de Nord, James Watt a revenit în Scoția și a pus bazele berăriei artizanale BrewDog alături de bunul său prieten, Martin Dickie. Nu au avut un plan de afaceri, ci doar dorința de a revoluţiona consumul de bere şi de a-i molipsi pe ceilalţi cu pasiunea lor pentru berea artizanală.
Și le-a reușit. În câțiva ani, BrewDog a devenit o afacere uriașă – o fabrică de bere artizanală cunoscută în toată lumea, cu baruri de-a lungul și de-a latul mapamondului şi cu sute de mii de fani. Odată cu rescrierea registrelor contabile și cu demararea acestei revoluții, James Watt şi BrewDog au inventat un mod nou de a face afaceri. Afaceri în stil Punk surprinde esența metodei lui James într-un manifest accesibil şi sincer. Printre crezurile sale se numără și:

Banul e rege. Banii reprezintă oxigenul şi viaţa companiei tale. Ţine cu dinţii de fiecare bănuţ ca şi cum viaţa ta ar depinde de el. N-o să-ţi vină să crezi, dar chiar așa este.

Fă-i pe oameni să te urască. N-o să câştigi nimic dacă te străduiești să-i mulţumeşti pe toţi, aşa că nu-ţi mai bate capul cu asta. Lasă-i pe cei care te urăsc să toarne gaz pe foc și-n timpul ăsta tu concentrează-te pe fanii înrăiţi.

Fură din alte domenii şi reinventează. Inspiră-te de peste tot – mai puţin de la oamenii din aceeaşi industrie.

Detestă interviurile. Acestea nu arată niciodată cât de bun este un posibil angajat în general, ci doar cât de priceput este la interviuri. Mai bine scoate-l la un test drive şi vezi cât de pasionat este şi cât se potriveşte cu restul echipei.

James Watt a pornit o rebeliune împotriva berilor de masă, fără gust, prin fondarea BrewDog. Berea artizanală, barurile şi crowdfundingul au ajutat această afacere să se dezvolte fulminant şi să-şi câştige renumele pretutindeni în lume. În această carte isteaţă şi amuzantă, autorul îşi deapănă povestea arătând cum se pot face ferfeniţă regulile şi cum se poate fonda o companie după  bunul plac. Un ghid al antreprenorului anarhic şi îndemânatic şi un manifest al noilor afaceri.

Watt explică modul în care o companie a văzut lumina zilei într-un depozit din Scoţia, după care s-a transformat într-o afacere cu un rulaj de 50 de milioane de lire şi vânzări în 55 de ţări... Sfaturi utile pentru un antreprenor încă lipsit de experienţă, dar cu o idee strălucită în minte.
The Times

BrewDog reprezintă viitorul... Această companie şi-a croit singură drumul spre succes. Dacă doi scoţieni şi un câine fidel pot face asta, atunci poţi şi tu.
Will King, fondatorul King of Shaves

Despre Autor

JAMES WATT este licențiat în domeniile juridic și economic. A fost căpitan de vas cu acte în regulă, dar în 2007 a dat viața pe mare pe aventura BrewDog, una dintre cele mai cunoscute fabrici de bere artizanală din lume. Realizează împreună cu Martin Dickie, cofondatorul BrewDog, reality show-ul Brew Dogs din reţeaua Esquire Network, o emisiune difuzată în 7 ţări. În 2014, a primit distincția Antreprenorul Britanic al Anului.

Opinia cititorilor