Brand Simple

Cum reuşesc cele mai bune branduri prin simplitate
  • Titlul original: Brandsimple
  • Ediția I 2010
  • Traducător: Mihaela Sofonea
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
  • 336 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-10-4

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

Brandurile au fost şi ele afectate de schimbările culturale, sociale şi geopolitice din ultimii ani. În plus, numărul lor e acum imens. Iar pe lângă ele s-a înmulţit şi numărul firmelor de branding, numărul consultanţilor, al strategilor ş.a.m.d. În acest context, s-ar putea spune că au dreptate cei cărora li se pare complicat să construiască o marcă puternică şi că cei care reuşesc sunt nişte norocoşi. Greşit.

În BrandSimple, Allen Adamson demonstrează că brandingul nu e neapărat complicat, vag şi confuz. Dimpotrivă, el susţine că reţeta succesului unui brand este una simplă. Asta dacă te asiguri că marca ta nu e doar deosebită, ci şi deosebit de simplă: construieşte-ţi marca bazându-te pe o idee simplă, care poate fi adoptată de toată organizaţia şi poate fi aplicată coerent în toate punctele de interacţiune cu consumatorii.

Adamson a învăţat multe din experienţa avută cu unele dintre cele mai celebre mărci şi demistifică în cartea lui lumea supraprocesată a brandingului.

În marea de cărţi ultraelaborate, hiperbolice şi parabolice despre construirea unei mărci, nicio altă carte nu ilustrează mai bine cum poate fi simplificat procesul de branding pentru a obţine o marcă puternică.

"Allen Adamson ne aduce aminte că produsul e cel pe care-l avem în faţa ochilor, în timp ce marca este în mintea noastră. O marcă bună se bazează pe o idee simplă, care e unică şi relevantă. El oferă sugestii şi zeci de exemple care-i vor inspira pe cei care vor să ajungă la o idee de brand revoluţionară."

Philip Kotler, Profesor de Marketing Internaţional,
Kellogg School of Management

"Ia mult timp să construieşti un brand. În timp ce încerci să-l construieşti, se prea poate să-l îngropi, de fapt. Aşa că merită să ştii ce faci. Dacă mi s-ar cere să recomand o carte despre mărci, BrandSimple ar fi cea pe care aş alege-o. Allen Adamson a surprins concepte de marcă fundamentale şi durabile, le-a explicat cu luciditate şi le-a demonstrat validitatea prin multe exemple relevante. Cartea e o ilustrare perfectă a titlului."

Kenneth Roman, fost preşedinte şi CEO,
Ogilvy & Mather Worldwide

"În noua ordine a lumii economice, dominată de un exces al ofertei şi de o tendinţă accentuată de transformare a produselor de orice fel în bunuri de larg consum, viitorii câştigători din zona de produse şi servicii vor fi cei cu branduri puternice. BrandSimple croieşte drumul către construirea unor mărci durabile, puternice. O carte care trebuie neapărat citită, scrisă de unul dintre liderii celei mai mari firme de consultanţă în materie de branding."

Peter Georgescu, fost preşedinte şi CEO,
Young & Rubicam
Despre Autor

Allen P. Adamson este directorul general al firmei Landor Associates New York (Young & Rubicam), una dintre cele mai importante din domeniul consultanţei strategice şi al dezvoltării de branduri, cu 24 de sucursale în 18 ţări.

A supervizat şi coordonat programe de branding în diverse domenii, de la tehnologie, la asigurări de sănătate şi modă, lucrând cu clienţi precum Citigroup, GE, IBM, Lenovo, P&G, PepsiCo, Pfizer, Sephora.

Adamson colaborează cu Forbes şi este deseori consultat de New York Times, Wall Street Journal, Advertising Age, USA Today şi Brandweek.

În 2008 a publicat cea de-a doua sa carte, BrandDigital.

Opinia cititorilor
Cuprins

Mulţumiri

Prefaţă de Sir Martin Sorell

Introducere

Partea I - Ce ştiu cele mai bune branduri

Capitolul 1. Să începem cu noţiunile de bază

Capitolul 2. Scurtă istorie a mărcilor lumii- cât se poate de scurtă

Capitolul 3. Ce s-a schimbat din 1970 şi care sunt efectele acestei schimbări asupra brandurilor


Partea a II-a - Cum reuşesc cele mai bune mărci

Capitolul 4. Etapa întâi: Stabilirea ideii de brand

Capitolul 5. Etapa a doua: Extragerea esenţei ideii

Capitolul 6. Etapa a treia: Implicarea angajaţilor în realizarea ideii

Capitolul 7. Etapa a patra: Gândiţi-vă la numele brandului

Capitolul 8. Etapa a cincea: Creaţi semnale de branding dincolo de numele brandului

Capitolul 9. Zece fişiere mentale de salvat

Capitolul 10. Un ultim gând simplu

 

Câţiva dintre termenii pe care ar trebui să îi cunoaşteţi