Netocraţia

Noua elită a puterii şi viaţa după capitalism
  • Editia I 2010
  • Traducator: Roman Paşca
  • 14.5 x 20.5 cm
  • 256 pagini
  • Pret: 47,20 lei
  • ISBN: 978-973-1931-13-5
  • Disponibilitate: Stoc epuizat
47,20 lei
+ Adaugă la wishlist
  • Internetul a fost proclamat drept un fenomen absolut descentralizat, situat dincolo de controlul indivizilor, corporaţiilor sau guvernelor.

    În Netocraţia, Bard şi Söderqvist afirmă că societatea transparentă şi non-ierarhizată visată de pionierii internetului e unul dintre cele mai mari mituri ale erei informaţiei.

    Societatea viitorului va fi ierarhizată. Nu în funcţie de avere şi performanţă, ci în funcţie de capacitatea de a controla noile mijloace interactive de comunicare. Restul oamenilor vor îngroşa rândurile noului proletariat consumerist: consumtariatul.

    Netocraţia propune o viziune. Autorii nu sunt nici pentru, nici împotriva schimbărilor pe care le anunţă. Ei pur şi simplu privesc atent lumea din jur, aflată în plină revoluţie digitală, şi îi fac portretul-robot.

    Netocraţia este un eseu complex cu o premisă simplă: dacă vrem să nu fim luaţi pe nepregătite de viitor, trebuie să ne cunoaştem prezentul şi trecutul.

    Prima ediţie a cărţii Netocraţia (2000) a ajuns direct pe lista bestsellerurilor non-fiction din Suedia. Trei ani mai târziu era publicată în engleză şi începea să facă ocolul lumii, fiind tradusă în cincisprezece limbi.

    NETOCRAŢIENETOCRAŢII, S.F. FORMĂ DE ORGANIZARE ŞI DE CONDUCERE A UNEI SOCIETĂŢI, ÎN CARE CEI CARE CONTROLEAZĂ REŢELELE INTERACTIVE DEŢIN PUTEREA; NOUA ELITĂ A EREI INFORMAŢIONALISTE.

    O explorare mai amănunţită decât oricare alta din sfera analizelor revoluţiei informaţionale, Netocraţia face parte din bibliografia obligatorie. Netocraţia este abecedarul acestei revoluţii.

    Kjell A. Nordström şi Jonas Ridderstråle, autorii cărţii Funky Business

    O nouă clasă dominantă a intrat în scenă: netocraţia. Şi, cum vechiul aparat capitalist de producţie a devenit, în consecinţă, redundant, va exista şi o nouă subclasă; în locul vechiului proletariat, se dezvoltă nou-apărutul consumtariat. Impunerea interactivităţii digitale ca mijloc dominant de comunicare reprezintă o schimbare de paradigmă comparabilă cu momentul când burghezia a preluat controlul de la aristocraţia feudală, odată cu pătrunderea industrialismului.

    Alexander Bard şi Jan Söderqvist

    El a văzut viitorul. Enciclopedist talentat, Bard e ori genial, ori nebun. Voi hotărâţi.

    Times Magazine
  • Introducere

    1. Tehnologia ca forţă motrice a istoriei

    2. Feudalism, capitalism şi informaţionalism

    3. Societatea plurarhică — moartea etatismului şi criza democraţiei

    4. Informaţie, propagandă şi distracţie

    5. Curatorii, nexialiştii şi eternaliştii — netocraţii şi viziunea lor asupra lumii

    6. Globalizarea, moartea mass-mediei şi creşterea consumtariatului

    7. Noua biologie şi etica netocratică

    8. Convulsiile colectivităţii, moartea Omului şi cetăţeanul virtual

    9. Piramidele de reţea — ierarhii atenţionaliste ale puterii

    10. Sex şi tribalism, educaţie virtuală şi neregularităţile creierului

    11. Dincolo de firewall-uri — războiul civil netocratic şi revoluţionarii virtuali

  • Alexander Bard face parte din echipa SpeakersNet, printre clienţii lui numărându-se Ericsson şi Stockholm School of Economics (unde a studiat geografie economică). E interesat de sociologie, religie, filozofie, muzică. E compozitor şi cofondator al Stockholm Records, cea mai mare casă de producţie independentă din Peninsula Scandinavă (îi promovează şi pe cei de la Cardigans, printre alţii). În anii `90 a creat mai multe trupe, dintre care cea mai cunoscută a fost Army of Lovers, iar acum face parte din Body without Organs, al cărei nume i-a fost inspirat de eseul Anti-Oedip, al lui Deleuze şi Guattari.

    Jan Söderqvist este scriitor, editor, producător TV şi conferenţiar al SpeakersNet. Scrie articole despre politică şi critică de film pentru cotidianul suedez Svenska Dagbladet. La începutul anilor `80 a urmat cursuri de film la Los Angeles, optând în cele din urmă pentru studierea literaturii. A editat reviste importante şi a scris articole pe teme diverse, de la moda pentru bărbaţi până la arta culinară, criza asiatică şi revoluţia infotehnologiei.

  • Adaugă primul comentariu al acestui produs

  • Noi-gândim

    Noi-gândim

    Inovaţie de masă, nu producţie de masă
    47,20 lei
    Wikinomics

    Wikinomics

    Cultura colaborării în masă
    56,83 lei